ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

תפקידו של עורך דין נדל"ן

למה חשוב לקבל ליווי משפטי?

כידוע, עסקאות נדל"ן נחשבות לעסקאות מסובכות למדי, וזאת לא רק בשל תדירותן הנדירה בחייו של אדם מן הישוב. במרבית המקרים, אדם שאינו עוסק בנדל"ן באופן מקצועי, או שאינו רוכש נכסים לצורך השקעה, ירכוש או יקנה דירה אחת או שתיים במהלך חייו.

אבל, לעסקאות המכר הנדל"ניות אשר לכאורה מבחוץ, נראות פשוטות לביצוע, יש עוד לא מעט צדדים נוספים, ידועים יותר ומוכרים פחות.

אספקטים, שלבים, או אפילו "פחים" קטנים, עלולים להפוך את עסקת הנדל"ן לכדי סוגיה מתמשכת ומתישה, וזאת כאשר היא מתבצעת בידי אדם שאינו מתמחה בתחום.

קיימות לא מעט סיבות להיעזר בשירותיו של עורך דין נדלן בעת ביצוע עסקת נדל"ן, ריכזנו עבורכם כאן כמה מהנפוצות ביותר שבהן.

בדיקות מקדמיות

מצאתם דירה שנראית בדיוק כפי שחלמתם שדירת החלומות שלכם תיראה, היא ממוקמת בשכונה איכותית, השכנים בבניין ידידותיים, ואפילו כל הדברים שאתם מחפשים בסביבת מגורים (כדוגמת גנים או בתי ספר לילדים, פארק שעשועים, מכון כושר, קניון וכד') נמצאים במרחק הליכה קצרצר מדירת החלומות שלכם.

הכל נראה מושלם, נכון? אבל, לפני שאתם קופצים בדמיון שלכם לקפה של הבוקר שתשתו במרפסת המקורה בזמן שתצפו בים, עצרו לרגע אחד. גם דירה שעל פני השטח מצטיירת כנפלאה, עלולה להתגלות כבעייתית מבחינת הבעלות עליה.

הערת אזהרה בטאבו, למשל, הרשומה לטובת הבנק למשכנתאות שממנו נלקחה המשכנתא לרכישתה, היא רק קוץ אחד אפשרי באליה של הדירה הנפלאה הזו. ישנם לא מעט דברים שעלולים להפוך עסקת רכישה כזו לנפיצה – ועל כולם, חשוב שתדעו מראש.

עורך דין נדלן יודע בדיוק מה לחפש, היכן לחפש, ובעיקר – מה ניתן לעשות בנוגע למידע הבעייתי שהוא עלול לגלות.

התנהלות מול הקבלן / היזם

פרויקטי בניינים המכילים דירות המיועדות למגורים צצים כפטריות אחר הגשם, ולא בכדי – מדובר, לכאורה, בעסקאות של Win-Win לכל הצדדים המעורבים בדבר.

היזם והקבלן גורפים רווחים, ואילו אתם, רוכשי הדירות, נהנים מדירת מגורים חדשה לגמרי, שאף אחד לפניכם, עוד לא גר בה. נשמע נהדר, נכון? ובכן, אנחנו חייבים להשבית קצת את השמחה ולספר, שרק לעיתים רחוקות, פרויקטים כאלו אכן מתנהלים, מתחילתם ועד סופם, ללא כל חיכוכים, עיכובים או בעיות.

מן הסתם, יזם הפרויקט ואף הקבלן הבונה מצוידים בעורך דין משלהם, שנכון לפעולה וכשיר לחלץ אותם מכל צרה שאליהם נקלעו, בין אם "באשמתם" ובין עם לאו.

רבים טועים לחשוב שעורך הדין מטעם הקבלן פועל גם למען הרוכשים, אך ההמלצה היא שלא להיכנס לעסקה זו, מבלי ליוויו של עורך דין מקרקעין המתמחה בתחום.

למידע אודות שירותי משרדנו בקניית דירה

גיבוש חוזה שכירות / מכירה או קניה

לעיתים קרובות מידי אנחנו מופתעים לשמוע על חוזים מסוגים שונים הנחתמים בין צדדים הנעזרים בעורך דין אחד ויחיד לשם כך.

חשוב לזכור שעורך דין הוא איש מקצוע, וככזה – הוא מייצג את הלקוח המשלם עבור שירותיו.

תמיד יהיה צד אחד ש"קרוב" יותר לעורך הדין (בין אם בשל היותו הצד שהמליץ על שירותיו או מכל סיבה אחרת), ולכן, השמירה על האינטרסים של שני הצדדים במידה שווה, לא תתקיים.

רוצים עורך דין נדלן שייצג, בראש ובראשונה, את האינטרסים שלכם? דאגו לשירותיו של אחד כזה, משלכם.

למידע אודות חוזה מכירת דירה

למידע אודות חוזה רכישת דירה

מיסוי עסקאות מקרקעין ונדל"ן

נשמע, אולי, כשייך לתחום של רואי החשבון או של יועצי המיסוי למיניהם, אם כך, בוודאי תופתעו לשמוע, כי עורך דין נדלן מנוסה עוסק גם בהיבטים המיסויים של עסקאות הנדל"ן השונות.

למעשה, מדובר בנושא, שכל אחד מאנשי המקצוע העוסק בו, מסוגל לבחון אותו מבעד ל"משקפיו" המקצועיים. אולם, בעוד שרואי החשבון מסוגלים לבחון את האספקט המספרי של העניין, לעורכי דין נדלן יש נקודת מבט כוללת ורחבה יותר על הנושא, דרך ההיבט המשפטי שלו, המחייב אתכם בתשלום, באמצעות תקנות וחוקי מדינה.

כך שבין אם אתם בצד הרוכש את הנכס ובין אם אתם בצד המוכר אותו, חשוב מאד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בנדל"ן, ולהתעכב על היבטי המיסוי השונים. באופן זה, לא תתעוררו לגלות שיש לכם חבות תשלום מס כלשהי, שעליה, לא ידעתם קודם.

למידע אודות שירותי משרדנו למיסוי מקרקעין

ליווי תמ"א 38 על-ידי עו"ד נדלן

בניגוד להתלהבות הראשונית הגדולה מעניין פרויקטי תמ"א 38, השנים האחרונות חשפו בפנינו לא מעט בעיות חוקיות ואדמיניסטרטיביות שייחודיות לסוג הפרויקטים החדש הזה ש"צמח" פתאום בישראל.

גם כאן, במרבית המקרים, מדובר בקבלן בניין או ביזם ממולח, שמגיעים עם ארסנל עורכי דין משלהם, ושכל צעד ופעולה שלהם מחושבים מראש, על פי האספקטים החוקיים שלהם, גם כשהם, בפועל, נמצאים בתחום האפור מבחינה משפטית.

יתרון יחסי זה על פני הדיירים שמולם (שבמרבית המקרים, אינם מעריכים נכונה את המצב, ולכן, אולי אפילו מקלים ראש בעניין) גורם לכך, שעם התקדמות הפרויקט, הדיירים מתעוררים ומגלים שיש רק מעט מאד דמיון בין מה שהובטח להם בע"פ לפני תחילת הפרויקט לבין מה שמתחולל בשטח.

הבעיה אף חמורה יותר כשהמדובר בדיירים קשישים, שאותם, קל יותר להוליך שולל בהבטחות ריקות ובדיבורים.

פרויקטי תמ"א 38, מלכתחילה, הם פרויקטים המוגדרים בעייתיים, בשל מורכבותם. דאגו לליווי צמוד של עורך דין שייצג את כל דיירי הבניין שלכם, כבר בשלבים הראשונים של ההחלטה על כניסה לפרויקט.

למידע אודות שירותי משרדנו לתמ"א 38

לסיכום

ריכזנו עבורכם מספר דוגמאות שהן, אולי, נראות כקיצוניות בתחילה, אולם, הן עשויות להמחיש את מורכבותן של עסקאות הנדל"ן השונות.

בכל אחת מהדוגמאות הללו, ייעוץ וליווי צמודים של עורך דין מנוסה המתמצא בנדל"ן, יכולים לשפר את מצבו של הלקוח המיוצג, ואף למנוע ממנו ליפול לפחים מסוימים, מהם – יקשה עליו לצאת.

במאמר זה דנו בנושאים הבאים:

לייעוץ ראשוני השאירו פנייה:

או התקשרו:

לייעוץ ראשוני השאירו פנייה:

או התקשרו:

מאמרים מקצועיים נוספים:

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: