ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

עורך דין פתיחת חברה

תוכן עניינים

מדריך הקמת חברה

בעולם העסקי פתיחת חברה מהווה צעד בסיסי, חשוב ומשמעותי עבור יזמים ועסקים אשר מעוניינים להפוך לחלק משמעותי בשוק אליו הם מכוונים. על מנת להתחיל ברגל ימין פונים אותם יזמים ועסקים לעורכי דין להם הידע והמקצועיות בפתיחת חברה באופן יעיל, מקיף וחוקי. 

לא פעם יזמים ועסקים רבים מתפתים לפתוח חברה באופן עצמאי מבלי שיש להם הידע ואף ההסמכה לפעול באופן ראוי וחוקי. בנוסף לכך, בעת פתיחה של חברה על אותם יזמים ועסקים להכיר את בצורך החשוב של הגנה על נכסיהם, כשבין היתר להגנה זו משמעות בכל הנוגע לאופן קביעת המיסוי. 

הגדרת התכלית להקמת חברה במסגרת החוק בישראל מובעת בסעיף 11 לחוק החברות בזו הלשון:

"תכלית חברה היא לפעול על פי שיקולים עסקיים להשאת רווחיה, וניתן להביא בחשבון במסגרת שיקולים אלה, בין השאר, את ענייניהם של נושיה, עובדיה ואת ענינו של הציבור; כמו כן רשאית חברה לתרום סכום סביר למטרה ראויה, אף אם התרומה אינה במסגרת שיקולים עסקיים כאמור, אם נקבעה לכך הוראה בתקנון".

איסוף מסמכים רלוונטיים

יזמים ועסקים אשר החליטו בליווי צמוד של עו"ד וצוותו המקצועי בפתיחה של חברה בע"מ, יתבקשו בשלב ראשון והתחלתי לספק מספר מסמכים רלוונטיים. 

לצד אותם מסמכים על בעלי החברה המיועדים לספק מידע הכולל את כמות המניות בחברה המיועדת, את שמותיהם של בעלי המניות ומהו ההון הרשום של החברה.

הכנת תקנון חברה

בשלב השני על היזמים, יחד עם עורך דין פתיחת חברה, להכין את תקנון החברה. התקנון מוגדר ב"תקנון החברה בע"מ" ובו מוגדר במדויק במה החברה מתכוונת לעסוק. 

אם למשל, מדובר בחברה מתחום הרכב על החברה להרחיב האם מדובר בחברה העוסקת בייבוא של רכבים ואם כן מאילו חברות ומדינות ובאילו דרכים, האם מדובר בחברה העוסקת בהשכרה של רכבים, בטיפול ותחזוקה, כחברה המעניקה שירותי חלפים ועוד. 

הכנת תצהירים

שלב התחלתי ומשמעותי נוסף כולל בעצם הכנת תצהירים של הדירקטורים ובעלי המניות בחברה. מדובר על שלב מחייב ובו התייחסות בסעיף 8 לחוק החברות. 

את התצהירים יש להגיש לרשם החברות כשעליהם לכלול את שמם המלא וכתובתם המלאה של הדירקטורים ובעלי המניות ומספרי תעודות הזהות שלהם. במקרה ומדובר בדירקטור שהוא תאגיד חשוב למלא את השם המלא של התאגיד יחד עם מספרו. 

על כל דירקטור יחיד להצהיר כי הוא מביע הסכמה לשמש כדירקטור בחברה, הוא כשיר לביצוע תפקידו ואין לו כל מגבלה חוקית המונעת ממנו לכהן בתפקיד זה, כשחלק מאותן מגבלות מובעות, בין היתר, במסגרת חוק ההוצאה לפועל ופקודת פשיטת רגל. במקרים ובהם הדירקטור הוא תאגיד, על אותו תאגיד להצהיר כי הוא רשום כדין, כשאין גם לו כל מגבלה לכהן כדירקטור ובעצם לא הוצא נגדו צו פירוק והוא לא נמצא בסטטוס של פירוק מרצון. 

אותם תצהירים צריכים להיות חתומים בפני עורך דין, כשלצד אישורם מצהיר העורך דין כי זיהה את הדירקטור כמי שהציג עצמו ואם זה לא יציג אמת בהצהרה הוא צפוי לעונשים הקבועים בחוק.  

מחפשים אחר עורך דין להקמת חברה? לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה:

בחירת שם לחברה

גם בבחירת שם לחברה אותה מקימים מצריכה בדיקה והתערבות מצד עורכי הדין. על עורכי הדין לוודא כי השם הנבחר אינו יתקבל כשם פוגעני או כשם שכבר קיים בחברה אחרת. על מנת לוודא קיומם של שמות ניתן לערוך בדיקה ראשונית באמצעות מאגר רשם החברות.

במידה והגעתם למסקנה, יחד עם עורכי הדין, כי לא מדובר בשם פוגעני ואותו שם שנבחר אינו מופיע כשם של חברה אחרת, ישנו סיכוי גבוה כי השם שהעברתם לרישום יתקבל ויאושר. מעבר לכך, חשוב להכיר כי בעת פתיחת החברה תידרשו להעביר בסך הכל כשלוש שמות אפשריים, כשהשמות יבדלו אחד מהשנייה בהפחתה של מילים. כאן חשוב להיוועץ עם עורכי הדין לגבי אופן כתיבת השם בצורה ראויה ונכונה על מנת ששלב זה לא יהפוך למסורבל ומעכב. 

התייעצו עם עורך דין להקמת חברה

משרד עורכי דין ישראל אליאב מומחה בהליכי פתיחת חברה, עם פעילות משפטית של למעלה מ-25 שנים.

להתייעצות עם עורך דין פתיחת חברה השאירו לנו פניה או צרו עמנו קשר טלפוני.

לצד חיפושכם אחר עורך דין לפתיחת חברה, להלן תוכן שעשוי לעניין אתכם:

עורך דין חוזים | על הסכם מייסדים | עריכת חוזה בין שותפים

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: