ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

עורך דין בתים משותפים

תוכן עניינים

ברוכים הבאים למשרד עורכי דין ישראל אליאב המתמחה בייעוץ, ייצוג ומתן מעטפת משפטית מלאה בדיני מקרקעין למעלה מ-25 שנים.

כחלק משירותי משרדנו בדיני נדל"ן והמקרקעין, אנו מספקים ייצוג וייעוץ משפטי מקיף לבתים משותפים החל מייסוד הסכמים וחוזים, ועד לליווי בעת התגלעות וויכוחים ומחלוקות. 

למידע נוסף ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני, או להשאיר פניה באתר, ואנו נשוב אליכם בהקדם האפשרי.

בתים משותפים – הגדרה משפטית

בית משותף הוא למעשה סביבת המגורים הנפוצה ביותר בישראל, והוא מתקיים כאשר מדובר במבנה ובו יותר מדירה אחת, כאשר כל דירה היא בבעלותו של אדם אחר. נושא זה מושתת בחוק המקרקעין, תשכ"ט 1969, ומצוין כי על הבית המשותף להיום רשום בפנקס הבתים המשותפים.

בכל סביבה שכזו ישנו רכוש משותף, קרי רכוש שאיננו בבעלותו הבלעדית של מי מן הצדדים. כך למעשה, יתר החלקים שבמבנה הינם רכוש משותף, וזאת על בסיס סעיף 52 המופיע בחוק המקרקעין.

בין היתר ניתן להדגים זאת על המעלית, חדר המדרגות וכן הלובי, מכשור ומתקנים שונים שנועדו עבור שימוש דיירי הבניין, הגינה, מקלט אטום ועוד.

עו"ד בתים משותפים לסכסוכים משפטיים

מטבע הדברים שבתים משותפים יכולים לגרור עמם מחלוקות ולעתים סכסוכים קשים המובילים לשקילת נקיטת הליכים משפטיים. במקום זה נכנס בהחלט תפקידו של עורך דין בתים משותפים.

נציין שמשרדנו לצד ייצוג בנושאי מקרקעין, מספק גם שירותי גישור ובוררות, וזאת כדי להימנע מן ההליכים הארוכים שיכולים להתקיים במסגרת הערכאות המשפטיות.

ניכוס רכוש

לעתים ישנם סכסוכי שכנים שמתגלעים לנוכח ניסיונו של אחד מן השכנים להשתלט בין שבמכוון ובין שלא, על שטח הנחשב לרכוש משותף. דוגמה בולטת היא לצורך הדוגמה בנייה באופן שאיננו עולה בקנה אחד עם הדין המשותף.

דמי ועד בית

דוגמה נוספת להתערבות משפטית של עו"ד בתים משותפים, ניתן לראות בנושא שמהווה 'כאב ראש' לא קטן כלל עבור ראשי וועד הבית, והוא איסוף וקבלת הכספים מאחד או יותר מבין הדיירים.

שיפוץ הבניין

רכוש משותף דוגמת שיפוץ מעלית או התקנת מעלית. במקרים שכאלו, אם אחד או יותר מבין הדיירים מתנגדים לנושא, מה ניתן לעשות? לשם כך מוטב להיוועץ עם איש מקצוע.

דוגמאות אלו הן הבולטות שבתחום, אולם ישנם תרחישים רבים ושונים שבהם נדרשת מעורבותו של עורך דין בתים משותפים.

ניתן להכליל זאת תחת כל סכסוך או מחלוקת הנוגעים לקו אדום שנחצה באשר לרכוש משותף.

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

עורך דין רישום בתים משותפים

תחום נוסף המצריך את מעורבתו של עורך דין בתים משותפים, הוא רישומם של בתים משותפים החל משלב הייצוג ולכל אורך ההליך המשפטי הנדרש.

דוגמאות להליכים שכאלו יהיו בעת ביצוע תיקון לצו בתים משותפים במקרים בהם ישנה הרחבה או הוספת קומה (כגון תמ"א 38) וכיוצא בכך.

במסגרת הליך זה, על הדיירים למלא טופס המתאר את נכס המקרקעין ומספק פרטים מלאים לרבות שם היישוב, חלקה וגוש, ביצוע הפעולה הנדרשת ומתן פרטים מלאים אודות בעלי הזכויות על הנכס.

עסקת נדל"ן לבית משותף

כאשר יש "שילוב כוחות" בין בעלי נכסים שונים לבית משותף, כגון פרויקט תמ"א 38 או שיפוץ של המבנה, הרי שמוטב יהיה לערב עורך דין מקרקעין  המתמחה בתחום. 

הליווי המשפטי ניתן החל מן השלבים הטרום ביצועיים ולכל אורך שלביה הבנייה ועד לסיומם.

משרד עורכי דין ישראל אליאב, מספק ליווי מקצועי בנושא. לפרטים וייעוץ ראשוני מטעם עורך דין בתים משותפים, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר. אנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.

שאלות נפוצות

משרד עורכי דין ישראל אליאב הוקם לפני למעלה מ-25 שנים.

מהקמתו ועד היום, המשרד מלווה לקוחות במגוון רחב של עסקאות ותהליכים נדל"ניים, תוך שמירה על ז'רגון נהיר וברור, ליווי אישי וזמינות מלאה.

לרוב הצורך לעורך דין עבור בתים משותפים, יידרש לאור סכסוך שהתגלע בין השכנים.

ניכוסו של שטח או טיעונים להשתלטות מצד אחד השכנים, סכסוך בתשלומים על דמי ועד בית וגובהם וכן הליכי שיפוצים המתבצעים לבניין תוך שישנם שכנים המתנגדים למתכונת כזו או אחרת.

ניתן להתייעץ עם משרדו בכל שאלה.

משרדנו יושב במרכז ראשון לציון, רחוב רוטשילד 78, בבית גוליבורדה.

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: