ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

חוזה רכישת דירה

אם אתם מצויים, בימים אלו ממש, בתהליכי רכישת דירה, בוודאי נוכחתם כבר, כי למרות שהרושם הראשוני של חוזה רכישת דירה שהוא כשל דבר מה שקל מאד לנסח לבד, או, לחילופין, להוריד מהרשת ולבצע, פה ושם, התאמות קטנות שרלוונטיות עבורכם, בפועל מדובר במסמך חשוב ורציני בעל התאמות אישיות.

אמנם, גם למוכר הדירה החותם על חוזה קניית דירה מולכם, יש הרבה מה להפסיד, אבל עיקר הסיכון במקרה הזה, מוטל עליכם – רוכשי הדירה.

המצב עוד עשוי להסתבך עוד יותר, אם לצורך גיוס ההון העצמי הנדרש לכם לרכישת הדירה, אתם מוכרים את דירתכם הקיימת. וכך, למעשה, אתם לא רק חובשים שני כובעים, אלא גם תלויים בהתנהלות של כל אחד מהצדדים שמולם אתם חתומים על הסכם קניית דירה / הסכם מכירת דירה. 

בתרחיש שכזה, חשוב אפילו שבעתיים, להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין המתמחה בתחום, ויוכל לנסח הסכמים שיבטיחו שכל הפאזל הזה יעבוד בתזמון הנכון.

מה האינטרס המנחה אותנו בחוזה?

האינטרסים שלכם כרוכשי דירה, נסב מסביב לרצונכם לקבל את החזקה ואת הבעלות של הדירה במצבו שבו היא "נקייה" לגמרי, וחפה מכל שעבוד או עיקול.

כמו כן, מנחה אתכם הרצון לקבל עליה את הבעלות כאשר מצבה מהאספקטים השונים זהה למצבה כפי שהיה במועד חתימת חוזה הרכישה.

עבורכם, רוכשי הדירה, החוזה מטרתו להבטיח כי אכן תקבלו לידיכם את החזקה על הדירה במועד המסוכם, ללא כל סיבוך מכל סוג שהוא – משפטי, תכנוני או פיזי.

ראו מידע נוסף בנושא עורך דין קניית דירה 

האם כדאי להיעזר בעורך דין המשותף לשני הצדדים?

אחת מהדילמות הנפוצות ביותר בעת עריכת עסקת נדל"ן, היא בניסיון להפחית בהוצאות הנלוות לרכישת דירה, בכל הנוגע לניסוחו של החוזה. אחת מהדרכים האפשריות, היא השימוש בשירותיו של עורך דין המשותף לשני הצדדים – לכם ולמוכר הדירה לנסח את החוזה מתחילתו ועד לסופו.

בדומה למקרים אחרים, גם כאן, הרעיון שנראה לכאורה כאמצעי לחיסכון, עלול להתגלות כרעיון לא מוצלח. זאת משום שלכם, רוכשי הדירה, ולצד שמולכם – המוכרים אותה, יש אינטרסים שונים, לעתים אפילו די מנוגדים.

עורך דין שיגיע מטעם המוכר, יישרת את האינטרסים של המוכר, ולא שלכם הרוכשים. בחלק מהמקרים, זה עשוי להתבטא בדברים קטנים, כדוגמת ניסיון לזרז ככל הניתן, את החתימה על ההסכם. במקרים אחרים, זה עלול להתבטא בדברים אקוטיים יותר, כאלו שלא היו חומקים מתחת לרדאר.

היעזרות בעורך דין "משלכם", שעומד על המשמר ומשרת אך ורק את האינטרסים שלכם, תאפשר למצוא את כל הפגמים והשטחים האפורים בחוזה שלא מגנים על זכויותיכם.

האם ניתן לוותר לגמרי על עורך דין בעת עריכת חוזה קניית דירה?

גם אם נדמה לכם שהמדובר באופציה לחסוך, חשוב שתזכרו, כי חוזה רכישת דירה, מגיע, בראש ובראשונה, כדי להגן על האינטרסים של שני הצדדים, והוא חייב להיות מנוסח באופן מקצועי, על מנת שיוכל למלא את מטרתו זו.

ובשל כך, גם אם, לכאורה, נראה כי המדובר בהוצאה נוספת / מיותרת, חשוב לכם מאד שלא לוותר על כך.

להתייעצות עם משרדנו, ניתן להשאיר לנו פניה באתר או ליצור עמנו קשר טלפוני.

במאמר זה דנו בנושאים הבאים:

לייעוץ ראשוני השאירו פנייה:

או התקשרו:

לייעוץ ראשוני השאירו פנייה:

או התקשרו:

מאמרים מקצועיים נוספים:

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: