ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

עורך דין קניית מגרש

תוכן עניינים

מדריך רכישת מגרש

תחום הנדל"ן בישראל כולל בתוכו את האפשרות של משקיעים ואנשים אחרים בקנייה של מגרשים. אלו מהווים בעצם קרקע למימושים שונים וזאת בהתאם לחוק ונהלים שאותם חשוב כמובן להכיר. 

בישראל קיימים מספר סוגים של מגרשים. בין היתר, ניתן לרכוש מגרש המוגדר כקרקע חקלאית, קרקע המצויה בהליך של הפשרה מקרקע חקלאית לקרקע המיועדת לבנייה, קרקע המיועדת לדיור ועוד. 

קניית מגרש כקרקע לבנייה עצמית

במקומות רבים משמשת רכישת מגרש כקרקע לבנייה עצמית. כאן הופך בעל הקרקע ליזם ומבצע המסתייע בקבלני משנה מטעמו על מנת לממש על אותה קרקע את הבנייה לה הוא רשאי. לאחר הבנייה יכול בעל הקרקע לממשה, בין אם במכירה של הנכס במחיר גבוה ומשתלם יותר ממחיר רכישת המגרש והבנייה או אולי בהשכרת המבנה למגורים או כל שימוש אחר ובכך ליהנות מהכנסה קבועה. 

בתהליך של בנייה עצמית על גבי קרקע שנרכשה, לוקח על עצמו הרוכש לא מעט סיכונים כלכליים לבטח אם עשה שימוש בהלוואות מהבנק.

רוכשים רבים, בשלב מקדים יותר פועלים באופן זהיר ומחושב ועושים שימוש בעורכי דין מתחום הנדל"ן. אלו, יחד עם המעטפת המקצועית הרחבה שלהם, יוכלו לבנות לאותו רוכש המגרש תוכנית כלכלית זהירה ובטוחה ולהעניק לו מעטפת של הגנה משפטית למקרה הצורך. 

מימוש עסקת קומבינציה לאחר קניית מגרש

משקיעים רבים בתחום הנדל"ן מחפשים לרכוש מגרשים על מנת לממש בהם, בהתאם לחוקים ולנהלים, עסקת קומבינציה שממנה יוכלו בעצם ליהנות מסכום גבוה יותר מהסכום בו רכשו את אותו מגרש.

בעסקת קומבינציה בעל המגרש מתקשר עם יזם או קבלן במסגרת הסכם ביניהם ובו יימכר ליזם או הקבלן חלק מהקרקע ואת הזכות לבנות על אותה קרקע. במקרה זה חלק מהמקרקע נשאר בבעלות רוכש המגרש וחלק אחר בבעלות של אותו יזם או קבלן. 

היתרון המובהק עבור בעל המגרש בעסקה שכזו היא בנטילת סיכון כלכלי מופחת למול העובדה כי אותו יזם או קבלן לוקח על עצמו את פרויקט הבנייה המורכב והיקר. מנגד, במידה ואותו יזם או קבלן, עימו חתמנו על ההסכם, אינו מצבע את הצד שלו בחוזה, עלול בעל המגרש למצוא עצמו בפלונטר לא פשוט מול אנשים אשר רכשו יחידות דיור באותו פרויקט שהובטח להם אך אינו ממומש בפועל. 

יציאה לעסקת קומבינציה שכזו מהווה גם היא משימה שחשוב לרתום לצידה עורך דין אשר ישמור על האינטרסים הכלכליים והמשפטיים שלנו. בין היתר, יוכל עורך הדין שלנו, יחד עם צוותו המקצועי, בביצוע בדיקת נאותות ובדיקת רקע ליזמים וקבלנים המעוניינים להתקשר יחד איתנו וזאת בכדי לוודא כי אנו מבצעים עסקה עם יזם או קבלן שיוכל להביא למימוש העסקה ובכך להוביל למצב בו כל הצדדים יצאו מרוצים. 

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

היבטים נוספים חשובים המעידים עד כמה חשוב להסתייע בעורך דין ברכישת מגרש

כפי שכבר הבנתם, רכישת מגרש לכל מטרה תהיה כרוכה בהסכם בעל סעיפים רבים ומורכבים. אלו יכולים לכלול, בין היתר, סעיפים הנוגעים להרחבות של ישובים ומושבים, סעיפים הנוגעים להביטים של מגורים ועוד. 

כל סעיף בחוזה מהווה בעצם ביטוי לזכויות וההתחייבויות שלנו שנים קדימה. להתחייבויות שאנו לוקחים על עצמנו, במסגרת רכישת מגרש, יכולה להיות השפעה מהותית וארוכת טווח על חיינו וחיי הקרובים לנו. 

הכרה של כל סעיף על בוריו והמשמעות שלו תתאפשר לנו לרוב אם נסתייע מהשלב הראשון בעורך דין. עורך הדין שלצידנו יוכל להבהיר לנו את משמעות כל סעיף ולהזהיר אותנו מסעיפים בהם ההתחייבויות שלנו עלולות לפגוע בנו. 

היבט חשוב נוסף שבו עורך הדין יסייע לנו נוגע לתשלומים והמיסים להם אנו מתחייבים ברגע שהחלטנו על רכישת מגרש. כאן נוכל להבין ולהכיר את מועדי התשלום, איפה ניתן אולי ליהנות מתשלום מופחת ואף מפטורים מתשלום בהתאם לקריטריונים ייחודים לנו ועוד. לצד אלו, יאפשר לנו עורך הדין לאתר את מסלולי המשכנתא בתנאים הנוחים והאידיאליים ואף לחבר אותנו לאנשי מקצוע נוספים שיתרמו לנו לפרויקט הרכישה, בין אם מדובר בשמאי מקרקעין, סוכני נדל"ן ועוד. 

התייעצו עמנו

משרד עורכי דין ישראל אליאב מעניק מעטפת משטפית כוללת בדיני מקרקעין.

ישראל אליאב, עורך דין קניית מגרש בראשון לציון, בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנים בענף המקרקעין.

בכל נושא ושאלה אל מול עורך דין מקרקעין מנוסה, השאירו פניה באתרנו או צרו עמנו קשר טלפוני. 

עשוי לעניין אתכם:

עורך דין קניית דירה | עורך דין מכירת דירה

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: