ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

מכירת דירה בליווי עורך דין – מדוע זה חשוב?

תוכן עניינים

לרוב, רכישתו של נכס מקרקעין תהא העסקה העוטה על עצמה הילה מורכבת יותר, כזו שתצריך את ליוויו הדקדקני של עו"ד בתחום. ומכירה? במקרים אלו הרי שאנו מגיעים עם רזומה קודם והיכרות עם עולמות הנדל"ן. אולם האם מוטב יהיה שנוותר על עין בוחנת משפטית?

הן רכישה והן מכירה, מהווה צעד גדול ומרגש, צעד כלכלי הטומן בחובו ציפייה לעתיד. אומר מיד כי החוק איננו מורה על שכירת שירותיו של עו"ד מקרקעין לצורך העסקה, אלא למעט החתימה על חוזה המכר. זהו צעד הנתון לבחירתכם בלבד. כאן אמנה את החשיבות הקיימת בבחינת טיב עסקת מכירת דירה על-ידי עורך דין, ובכל שאלה והתייעצות ניתן להשאיר לי פניה באתר או ליצור עמי קשר טלפוני ישיר.

עו"ד ישראל אליאב

מהו תפקידו של עו"ד בעסקת מכירת דירה?

בין שמדובר בעסקת מכירה ובין שמדובר ברכישה, הרי שמטרת הבדיקות המשפטיות הן להבטיח את ביטחונם הכלכלי של הלקוחות ולוודא כי העסקה אכן מקיימת את האינטרס שלשמו הם החליטו לקיימה.

כל הבדיקות הללו, מוכרחות להיערך בטרם החתימה על חוזה המכר, וכן מומלץ שאיש מקצוע ינסח את החוזה ויתווה בו את כל הפרטים שעלו במהלך המשא ומתן.

להלן אמנה את עיקרי התפקיד:

בדיקת סטטוס הדירה

בדיקת נסח הטאבו של הנכס איננה פעולה השמורה אך ורק לרוכשים פוטנציאליים; מוטב שגם בעלי הנכס הנוכחיים יבדקו כי אין כל הפתעה לא רצויה שעלולה להעיב על העסקה או להוביל לעיכובים משמעותיים במכירה.

הפקתו של נסח הטאבו מתאפשרת באופן מקוון באתרה של לשכת רישום המקרקעין. בכפוף לתשלום סמלי הנדרש באתר, נסח הטאבו מופק ומאפשר לנו לקבל את כל המידע הנחוץ:

  • על שם מי הנכס רשום כיום?
  • האם ישנם שעבודים על הנכס?
  • האם ישנם עיקולים הרשומים בנסח הטאבו?
  • מהו גודלו של הנכס המצוין בנסח?
 
כך לשם הדוגמה, לקוח אשר פנה אלי לשם מכירת דירתו, גילה בנסח הטאבו כי ישנו עיקול נושן הרשום בו.
אסבר את אוזנכם ואציין כי לא ניתן לבצע כל עסקת מכירה על נכס ובו מצוין עיקול בנסח הטאבו. 

ביצוע תחזית מס

מתפקידו של עורך דין נדל"ן למכירת דירה, לבחון את צפי תשלום המיסים הנדרש לאחר ביצועה של העסקה.

בעבור מכירת הנכס, על המוכר לשלם מס שבח, מס המוטל על השבח, קרי הרווח שנוצר עבור בעלי הנכס הנוכחיים מתוקף ההפרש שבין ערך הנכס הנוכחי לבין ערכו ההיסטורי.

לשם הדוגמה, הדירה נרכשה לפני 10 שנים בסכום ע"ס 1.5 מיליון ש"ח, ואילו כיום הבעלים מוכר אותה בסכום העומד על 1.9 מיליון שקלים. עתה הוא נדרש בתשלום מס המוטל על ההפרש, קרי 400 אלף שקלים.

לצד זאת, ישנו גם היטל השבחה. בעוד שמס שבח משולם למדינה, היטל השבחה משולם לרשות המקומית שבתחומה נמצא הנכס. המס מוטל בהתחשב בעליית שווי הנכס שהתרחש בעקבות מתן אישור להשבחה בתכנית בניין העיר (תב"ע).

מידע נוסף ומורחב בנושא זה, תוכלו למצוא במאמרי העוסק במיסים במכירת דירה.

ניסוח חוזה מכר

החתימה על חוזה המכר בין הצדדים, הוא למעשה המעמד היחידי ובו נדרשת נוכחותו של איש מקצוע משפטי.

אולם מכירת דירה בליווי עורך דין מקרקעין, מאפשרת לבעל המקצוע לנסח באופן מוקפד ונכון את המסמך המשפטי כך שיפרט אודות כל הפרטים ותתי הפרטים אשר הוסכמו לאורך הליך ההתקשרות שבין הצדדים.

חוזה מכירת דירה המותיר 'שטחים אפורים' הניתנים לפרשנות אישית, עלול להוביל למחלוקות קשות ובמקרים מסוימים אף לסכסוכים משפטיים ממושכים.

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

אודות המשרד

משרד עורכי דין ישראל אליאב, הינו משרד מקרקעין היושב בראשון לציון, ומספק את שירותיו לכל תושבי העיר והיישובים והערים הסובבות אותה.

ישראל אליאב, עורך דין בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנים בליווין של עסקאות מקרקעין פשוטות ומורכבות כאחד. מתן שירות אישי, בגובה העיניים ובזמינות מלאה, הינו נר לרגלינו.

המשרד מלווה לקוחות פרטיים ועסקיים כאחד, החל מנדל"ן פרטי לצורכי מגורים והשקעה, ועד לנדל"ן מסחרי.

התייעצות משפטית

בחיפושכם אחר עו"ד נדל"ן בראשון לציון, משרדנו ישמח לעמוד לשירותכם.

להתייעצות משפטית ראשונית, באפשרותכם ליצור עמנו קשר טלפוני, לכתוב לנו לוואטסאפ של המשרד או להשאיר פניה באתר, ואנו נשוב אליכם בהקדם האפשרי.

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: