ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

עורך דין מקרקעין ברחובות

תוכן עניינים

ברוכים הבאים למשרד עורכי דין ישראל אליאב. בחיפושכם אחר עו"ד נדל"ן ברחובות, משרדנו שוכנים בראשון לציון הסמוכה, ומלווה את לקוחותינו בכל ערי הסביבה.

לצד הניסיון הרב שהצטבר למעלה מ-25 שנים, המשרד מביא עמו היכרות עמוקה עם האזורים השונים, אנשי מקצוע רלוונטיים נוספים (כגון שמאי מקרקעין ומתווכים), ומסייע ללקוחותיו ברקימתה של עסקת נדל"ן בריאה המיטיבה עם הצדדים ושמשמרת את האינטרס הכלכלי של לקוחותיו.

עסקאות רכישת דירה ברחובות

לאורך השנים האחרונות, רחובות נהנית מהגירה חיובית כאשר יותר ויותר משפחות צעירות מעתיקות את מגוריהן אל השכונות החדשות והוותיקות של העיר. 

מטבעם של הדברים, כי השכונות המבוקשות ביותר, הן החדשות ובהן מתבצעת בנייה קבלנית ענפה, או נמכרות דירות חדשות בנות מספר שנים בודדות.

אחת מן השכונות המבוקשות ביותר לרכישתו של נכס נדל"ן היא רחובות החדשה, וכן רחובות ההולנדית הנחשבת לוותיקה יותר אך אטרקטיבית. כמוה גם שכונת המדע ושכונת היובל.

הן קניית דירה מקבלן והן קניית דירה יד שנייה זוכות לפופולריות הולכת וגוברת בעיר, וזאת לאור מחיריה האטרקטיביים אל מול נס ציונה, ראשון לציון וחולון הסמוכות.

ייצוג ע"י עורך דין מול הקבלן

מעבר דקדקני של עורך דין קניית דירה על חוזה המכר המוצע מטעם הקבלן, אמנם איננו נדרש בחוק, אך נחשב להמלצה חמה.

רבים שוגים לשער כי עורך הדין למקרקעין מטעם הקבלן הוא גם מי שפועל לטובתם. דעו והישמרו: עורך הדין מטעם הקבלן פועל אך ורק מטעמו, ועל-כן הוא מייצג את האינטרסים שלו ושלו בלבד.

עורך דין מקרקעין מטעמם של הקונים, יפעל כדי לייצג את האינטרס שלהם, ויבחן את חוזה המכר באופן מעמיק ויסודי. לעתים קרובות עולה תמונת מצב קודרת ובה חוזה המכר המוצע מטעם הקבלן, איננו שומר על זכויותיהם של הרוכשים ולעתים אף רומס את הזכויות השמורות להם על-פי חוק.

המדובר בספר עב כרס ובו מגוון רחב של סעיפים ותתי-סעיפים. כל פרט נבחן בקפידה, ועם סיום הבדיקה מוגש נספח שינויים המתואם אל מול עורך הדין מטעם הקבלן. 

ייצוג ברכישת דירה יד שנייה

בעוד שרכישת דירה מקבלן לרוב מתבצעת בהיבט החוזי, הרי שרכישתו של נכס יד שנייה מצריך מאתנו בדיקה קפדנית ודקדקנית.

על אף שהנכס נשא חן בעינינו בביקורנו הראשון, הרי שחשוב לבחון אותו בהיבט המשפטי דרך שורה של בדיקות מקדמיות שונות. 

בדיקת נסח הטאבו

בדיקתו של נסח הטאבו הינה מבין הבדיקות המקדמיות הראשונות אותן יבצע עורך הדין מטעם הרוכשים הפוטנציאליים.

את המסמך כל אחד ואחת יכולים להפיק בכפוף לתשלום סמלי, ובו ניתן למצוא מגוון רחב של סעיפים המספרים על זהותו של הנכס.

בין היתר, נסח הטאבו מספר על שטחו של נכס הנדל"ן, מיקומו – גוש וחלקה, האם ישנה חניה המשויכת לנכס בטאבו, הערת אזהרה קיימת (כלומר המוכרים מבצעים עסקה מקבילה על אותו הנכס), קומה, ואף עיקולים ושעבודים.

מסמך זה יכול לספר לנו על חריגת בנייה הקיימת, או צו עיקול אותו יש להסיר לצורך המשך העסקה.

בדיקת תיק בניין

בדיקה נוספת אותה יש לציין היא בחינתו של תיק הבניין.

המדובר בסדרה של מסמכים אשר משלימים את הפרטים החסרים מנסח הטאבו, ובהם ניתן למצוא מגוון רחב של פרטים חשובים: היתרי בנייה, ביצוע עבודות הנדסיות שונות כגון תוספות בנייה ועד לבחינתם של דו"חות הנדסיים שונים.

לעתים, בדיקה שכזו יכולה להעלות נורות אדומות המצריכות הסדרה מוקדמת אל מול המוכרים. לעתים אף עולים פרטים אשר הופכים את העסקה ללא כדאית מצדם של הרוכשים.

חשוב לציין כי ישנן שכונות וותיקות רבות ומבוקשות ברחובות. על אף מיקומן הנחשק, חשוב מאוד לבצע שורה של בדיקות כי אכן מדובר בעסקה כדאית ושאיננה מביאה עמה חתול בשק. 

איעזר בדוגמת קיצון כגון חריגת בנייה – במקרים ובהם אנו רוכשים נכס עם חריגת בנייה, הרי שאנו גם רוכשים את האחריות על העבירה הפלילית. דעו זאת והישמרו מפני עסקאות דוגמת אלו.

מחפשים עורך דין מקרקעין ברחובות? לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה:

ייצוג עסקאות מכירת דירה ברחובות

בחיפושכם עורך דין מכירת דירה, למשרד עורכי דין ישראל אליאב ניסיון רב בייצוג המוכרים תוך שמירה קפדנית על האינטרס הכלכלי ולהתוויית עסקת מקרקעין בריאה ונכונה.

עורך דין מכירת דירה יבחן באם ישנן אי אלו חריגות או נורות אדומות הנוגעות לנכס. 

האם היתרי הבנייה תואמים את המצב הקיים בשטח, האם ישנן אי אלו הערות הרובצות על גבי זכויותיהם של המוכרים.

מיסוי מקרקעין

נדבך חשוב בשירותו של עורך דין מקרקעין כלפי המוכרים, בא לידי ביטוי בבדיקת תשלומי המיסים במכירת דירה. על-פי חוק מיסוי מקרקעין, מוכרי נכס נדרשים לתשלום מס שבח והיטל השבחה.

מס שבח הינו מס המשולם בעבור התשואה של המוכרים מן הערך ההיסטורי של הדירה אל מול ערכה הנוכחי.

היטל השבחה משולם לרשות המקומית, וזאת לאור אי אלו פעולות השבחה אשר העלו את ערכו של הנכס.

בדיקה קפדנית על-ידי עורך דין, לא רק שתספק תחזית מס מדויקת, אלא גם תבחן את האפשרות לקבלת פטורים והקלות בתשלום המס.

ליווי המו"מ

ליווי המשא ומתן של המוכרים אל מול הרוכשים, נועד כדי לשמר את זכויותיהם ולהבטיח את האינטרס שלהם כך שיגולם בחוזה מכר מוסדר, מפורט ונהיר לכול.

דוגמה שגורה לכך ניתן למצוא בהגנה על המוכרים מפני הערת האזהרה הרשומה לטובתם של הרוכשים. בחוזה המכר, יש לציין כי קיומה של הערת האזהרה מותנה במילוי כלל החובות של הרוכשים כלפי המוכרים.

המשא ומתן מתקיים לא רק בין המוכרים לרוכשים, אלא גם בין עורך הדין המייצג את המוכרים לבין עורך הדין המייצג את הקונים.

ניסוח חוזה מכר

בין שמדובר בעסקת קניית דירה ובין שמדובר בעסקת מכירת דירה, הרי שמתפקידו של עורך דין מקרקעין ברחובות המייצג אתכם, הוא להבטיח תהליך בריא ונכון המתורגם לחוזה מכר מפורט ונהיר.

חוזה המכר מגולל את זכויותיהם וחובותיהם של שני הצדדים, ומבטיח שלב אחר שלב, את ביצועה של העסקה עד למסירת הנכס.

מחפשים עורך דין נדל"ן ברחובות?

מעוניינים למכור או לרכוש נכס ברחובות? משרדנו שוכן בראשון לציון ומביא עמו ניסיון רב בייצוג מוכרים וקונים בכל ערי הסביבה.

בכל שאלה והתייעצות עם עורך דין נדל"ן ברחובות, צרו עמנו קשר טלפוני, כתבו לנו בוואטסאפ או השאירו פניה באתר.

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: