ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

מהן פעימות תשלום בחוזה מכר?

תוכן עניינים

מהן פעימות תשלום בחוזה מכר?

חוזי מכירה הם מסמכים משפטיים, המשמשים בעסקאות שונות, כדי לקבוע את תנאי והגבלות המכירה. בין התנאים המופיעים בחוזים אלה, נמצאים המרווחים לפיהם מחויבים הקונים לבצע את התשלומים למוכרים, בהתבסס על התנאים המוסכמים.

פעימות התשלום נקבעות כדי לספק ציר זמן מובנה להעברת כספים, המבטיח שהמוכרים יקבלו את הסכומים המוסכמים בתוך מסגרת זמן סבירה, ובהתאם לתנאים שסוכמו. בחוזה המכר נמצאות לא אחת גם רשימת השלכות המתייחסות לאיחור בתשלומים. כגון הטלת ריבית על הסכום העומד על הפרק, קנסות, או חלילה סיום אפשרי של החוזה. 

הגדרות ומשמעות תקופות תשלום בחוזה מכר

הגדרת פעימות התשלום

נקבעות בשלב המשא ומתן על חוזה המכר. ניתן במהלכו לסכם ולהסכים על מגוון שונה של תקופות תשלום, תוך התייחסות לאופי הסחורה או השירותים המועברים בין המעורבים בעסקה, וכן היכולות הפיננסיות שלהם. חשוב לצין כי ישנם גם חוזי מכר קבועים ומקובעים מראש ולפיהם פעימות התשלום תהיינה קבועות מראש.

בקצרה, הגדרת פעימות התשלום מתייחסת למסגרת הזמן המוסכמת בה קונים מחויבים להשלים תשלום, כמפורט בחוזה מכר.

תנאי תשלום וגמישות

תקופות התשלום המקובלות נעות בדרך כלל בין 30, 45 ו-60 ימים. אך ניתן, בהתאם למשא ומתן לסכם על טווחים ארוכים יותר עד כדי מספר חודשים, וגמישות זו נועדה לאפשר לצדדים להתאים את תנאי התשלום לצרכים ולנסיבות הייחודים להם. 

חיוני, עבור שני הצדדים שתנאי התשלום, שיטות התשלום (ה. בנקאית, כ. אשראי, מזומן וכו'), כמו גם עמלות או חיובים נוספים, יוגדרו בבהירות ובמדויק במסגרת חוזה המכר. חיוני לציין במדויק את תאריכי פירעון כל אחד מהתשלומים.

ראו את המדריכים בנושא:

מדריך קניית דירה יד שנייה | מדריך קניית דירה יד ראשונה | מדריך קניית דירה על הנייר | מדריך קניית דירה מכונס נכסים

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

סיבות עקרוניות לפעימות תשלום לקונה

  • ניהול תזרים מזומנים – תקופות תשלום ארוכות מספקות זמן לייצר הכנסות, לנהל את החשבונות האישיים  ובהתאם את תזרים המזומנים בצורה יעילה. 
  • חיסכון בעלויות – תקופות תשלום ארוכות יותר מאפשרות להקצות כספים לצרכים אחרים, מה שיכול לעתים לפתוח אפיקי השקעה רווחיים שיביאו לחיסכון בסופו של דבר.

סיבות עקרוניות לפעימות תשלום ליזם / המוכר

  • תזרים מזומנים – יזמים נסמכים על פעימות התשלומים במועדן לשם שמירה על תזרים המזומנים ועמידה במחויבויות פיננסיות שונות כמו תשלום לעובדים, לספקים ועוד.
  • הפחתת סיכונים – פעימות תשלום מוגדרות מראש ובאופן בירור מסייעות ליזמים למוכרים לנהל ולתכנן סיכונים.
  • משא ומתן לצרכי אסטרטגיה – משך תקופות התשלום מאפשר למוכרים גישה אסטרטגית לניהול משא ומתן על תנאים נוחים יותר או על מתן תמריצים לתשלומים מוקדמים וזאת על מנת לעודד קונים להשלימן בתוך מסגרות זמן קצרות יותר.

לסיכום

פעימות התשלום בחוזה נחשבות להיבט בסיסי בכל עסקה. הן מאפשרות ניהול תזרים מזומנים יעיל, ומפחיתות סיכונים עבור שני הצדדים. הקפדה על תקופות התשלום המוסכמות מבטיחה פעילות עסקית מסודרת ומסייעת בשמירה על תקינות תהליך העסקה.

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: