ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

עורך דין תאגידים

תוכן עניינים

אחד מהגופים הגדולים הזקוקים לשירותים שוטפים של עורכי דין הם תאגידים.

גופים להם פעילות כלכלית ענפה שמצריכה ברובה ידע וניסיון משפטי של עורכי דין, אשר מכירים את העולם הכלכלי והעסקי בישראל וכמובן במדינות מפתח נוספות בעולם. 

מהו תאגיד?

תאגיד הינו בעצם התאגדות של אדם אחד או יותר שהופכים לאישיות משפטית לה מטרות ושאיפות. 

אותו תאגיד שמוקם מקבל בעצם תכונת אישיות משפטית נפרדת ומכאן הופך לגוף שלו היכולת בביצוע פעולות משפטיות וביכולת לשאת אחריות משפטית כאילו היה אזרח מן המניין. 

קיימים מספר סוגי תאגידים ואלו כפופים לחוקים ותקנות, כשבישראל קיים בחוק קובץ חוקים שנקרא דיני תאגידים המהווים חלק מתחום המשפט האזרחי. 

הקמת תאגידים בישראל החלה בבסיסה עוד בתקופה שלטון האימפריה בעות'מאנית בארץ ישראל, המשיכה דרך פקודות של ממשלת המנדט הבריטי וכמובן בתוספת חקיקה בנושא לאחר הקמתה של מדינת ישראל. 

הסדרת פעילות התאגיד באמצעות עורך דין

בעת תהליך הקמת תאגיד חדש חשוב כמובן להסדיר תחילה את פעילותו. כבר כאן נדרש ממקימי התאגיד לעשות שימוש בעורך דין. 

כזה שמכיר לעומק את החוקים והתקנות שיש בהם להבהיר ולהסדיר את הפעילות השוטפת של כל תאגיד בישראל. במסגרת אותם חוקים תוכלו להכיר, באמצעות עורך דינכם, את החוקים הרלוונטיים לאיזה מבנה התאגיד שלכם מתאים בעצם, כשכאן יוכל עורך הדין להבהיר לך את השוני וההבדל בין תאגיד המוגדר כחברה, אגודה שיתופית, עמותה, חברה לתועלת הציבור ועוד. 

הסדרת פעילות התאגיד על ידי עורך הדין כולל אף הסדרת החובות החשבונאיות שלו. כאן חשוב לדאוג כי לעורך הדין מטעמכם הידע המקצועי וניסיון מספק גם בתחום זה, בין אם קיימת במשרדו מחלקה ייעודית המטפלת בנושאים חשבונאיים אלו, באמצעות עורכי דין מתחום הכלכלה ורואי חשבון או שיש ומשרדו עובד באופן שוטף ורצוף עם משרדי רואי חשבון להם התמחות בעבודה ובהקמה של תאגידים. 

לייעוץ עם עורך דין תאגידים בראשון לציון, ישראל אליאב, התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

ביסוס ויצירת מערכת יחסים בין התאגיד לגופים אחרים הנושקים לו

תפקיד חשוב נוסף של עורך הדין המייצג תאגידים בישראל, כולל ביסוס ויצירת מערכת יחסים בין התאגידים לגופים אחרים הנושקים להם.

זאת מתוך העובדה והידיעה כי תאגידים בישראל נמצאים בקשר תמידי ומתמשך עם רשויות המדינה ואף רשויות של מדינות אחרות, בקשר עם חברות ישראליות ובינלאומיות, ספקים ועוד. ביסוס מערכת היחסים בין התאגידים לגופים אחרים מוסדרים בפרוטוקולים במסגרת דיני התאגידים. פרוטוקולים אלו מבהירים בצורה מדויקת כיצד על כל תאגיד בישראל לפעול מול הגופים השונים.

היכולת להבין הלכה למעשה את הכתוב בפרוטוקולים נעשה באמצעות עורכי הדין של התאגיד. אלו עוסקים כמובן בהבהרת הכתוב והמשמעות באותם פרוטוקולים, כשאלו כתובים בשפה משפטית סבוכה המצריכה את יכולותיהם של עורכי הדין אשר מתווכחים לבעלי המניות בתאגיד את משמעות ואופן מערכת היחסים עם הגופים השונים ובתוכם מה אפשרי ומה אסור.

הקמת תאגיד בישראל כחברה

כפי שציינו קודם, בישראל קיימים מספר סוגים של תאגידים, כשצורת ההתאגדות הנפוצה ביותר היא בהקמה של חברה ומתוכה הקמה של חברה בע"מ.

לבעלים של תאגיד מסוג חברה בע"מ קיימת אחריות כלכלית מוגבלת ויש מקרים שבהם לא ניתן לגבות מהם כספים במקרים, למשל, של פשיטת רגל. בהקמת חברה בע"מ, שידוע כדבר נפוץ ומוכר ללא מעט אנשים יש וכדאי לעשות שימוש בעורך דין לו הידע הרחב בהקמת תאגידים מסוג זה.

שימוש בעורך דין עבור מי שמקים בפעם הראשונה חברה בע"מ יאפשר לו, באמצעות עורך הדין, להכיר מקרוב את גבולות הגזרה שלו ולפעול באופן חוקי מבלי להגיע לסיטואציה בה עבר על אחד מחוקי התאגידים, בין אם במודע ובין אם מחוסר מודעות. 

למשרד עורכי דין ישראל אליאב ניסיון עשיר בליווי חברות ותאגידים. לפרטים נוספים והתייעצות משפטית ראשונית, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פנייה באתר.

עשוי לעניין אתכם: עורך דין חברות

ישראל אליאב | עורך דין  תאגידים בראשון לציון, טל': 03-9502250, טל' נייד: 050-5273012

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: