ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

תוספת מרפסת שמש בהיבט המשפטי

תוכן עניינים

תוספת מרפסת שמש בהיבט המשפטי

מרפסת שמש יכולה להיות תוספת נפלאה לדירתכם. פיסת שלווה, אירוח, תוספת מקום והעלאת ערך הנכס הם רק חלק מהסיבות להוסיף מרפסת שמש.

אך רגע לפני שאנחנו מחליטים לקחת הלוואה ולהוסיף מרפסת שמש, כדאי וחשוב להיות מודעים להיבטים משפטיים שונים. על מנת להבטיח שתהיו מודעים לתקנות והחוקים ותדעו למצוא בהם את הידיים והרגליים, החלטנו להביא לפניכם מאמר שיבהיר לכם את ההשלכות והשיקולים המשפטיים העולים בעת הוספת מרפסת שמש.

דרישות ותקנות כללי

הוספת מרפסת שמש מחייבת קבלת היתר בנייה או הרחבה, בהתאם לתקנות הייחודיות של העירייה המקומית או האזורית. בניית מרפסת שמש שייכת למסגרת חוקי הבנייה והתקנות המקומיים. תקנות אלו מתמקדות בהבטחת ביטחון הציבור, שמירה על הרמוניה אדריכלית והגנה על הסביבה. בין ההנחיות ניתן למצוא הגבלות על גובה, מרחקי נסיגה מגבולות הרכוש ועמידה בתקנות בטיחות אש. על מנת להבטיח עמידה בתקני הבטיחות חובה על בעלי הדירות והבתים לקבל את ההיתרים הדרושים ולהקפיד על ההנחיות. אי עמידה בחוקים והתקנות יגרום להשלכות משפטיות, קנסות ואף צו הריסה למרפסת.

על מנת שיוכלו בעלי הבתים לקבל את האישורים הנדרשים עליהם להגיש תכניות אדריכליות, לקבל את האישורים ההנדסיים הנדרשים ולהציגם עם התוכניות ותשלום אגרות. 

חייבים להוציא היתר בניה לתוספת מרפסת. על מנת לנצל את מלוא זכויות הבנייה ולהוסיף מרפסת בגודל המקסימלי האפשרי על פי חוק, יש להיעזר במשרד אדריכלות עם ניסיון, אשר מכיר את התחום ואת כל התיקונים לחוק התכנון והבניה ובהם תיקון 101 משנת 2014.

במקרה של בתים משותפים קיימים היבטים משפטיים נוספים. חובה להתחשב בתקנון ובתקנות של הבניין, ולהתייעץ עם האגודה לתרבות הדיור.

בעת הוספת מרפסת שמש, חייבים לוודא שמרפסת השמש אינה פוגעת בזכויות ובפרטיות שכניהם, תוך עמידה מוקפדת בכל הדרישות.

מגבלות אפשריות

בהתבסס על המיקום או סוג הנכס הספציפיים, עשויות לחול מגבלות מסוימות ובהן: למשל על בניינים ישנים המיועדים לשימור עשויות להיות מוטלות מגבלות קפדניות על חומרי הבניה, צבע, וכד' לשם שימור המורשת האדריכלית. 

באזורים עירוניים מאוכלסים בצפיפות עשויות להיות הגבלות על תוספות חיצוניות לשם שימור האסתטיות של קו הרקיע ותוך התחשבות ביעדי תכנון עתידיים.

להוספת מרפסת שמש עשויות להיות השלכות כספיות כגון העלאות ארנונה או עמלות נוספות. 

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

לסיכום

תוספת מרפסת שמש לנכס יכולה לספק מרחב חיצוני מפתה להנאה ולתרום להעלאת ערך הנכס.

חיוני להכיר את התקנות והחוקים, כדי להבטיח צמצום כל אפשרות למחלוקות עתידיות. השגת ההיתרים הנדרשים, פניה לאנשי המקצוע המהימנים ובעלי הניסיון, לשם הקפדה על הנחיות הבנייה כולן, תוך הכרת המגבלות שעלולות לחול והתחשבות בהן, הם בעלי ערך עליון להצלחת התהליך. יש לקחת בחשבון שכאשר מעלים את ערך הדירה חלק מהרשויות עשויות לדרוש מכם היטל השבחה. עוד כדאי לדעת כי למרפסת שגודלה עד 14 מ”ר לא נדרשת תוספת ארנונה, ברוב העיריות. 

כאשר עוסקים בתקנות ייעוד מורכבות או סכסוכי שכנים התייעצות עם עורך דין על מנת לצמצם לכדי מינימום בעיות משפטיות פוטנציאליות.

ראו גם: חריגות בנייה

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: