ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

שוכר מסרב להתפנות – מה עלינו לעשות?

תוכן עניינים

בעקבות  המשבר הכלכלי שתקף את רובנו, אנו רואים קשיים של בעלי נכסים לקבל את השכר החודשי מהשוכרים. הבעיה היא,  שחוק המקרקעין (1969), אינו מאפשר למשכיר לתפקד כבעל דין עצמאי מול השוכר, כלומר זה בניגוד לחוק להפעיל סנקציות מול השוכר כגון: החלפת מנעולים, פינוי חפצי המשכיר מהנכס וכיו"ב.

השאלה היא, מה עושים כאשר ישנה בעיה עם פינוי שוכר?  התשובה היא, שלמעשה ישנן חדשות משמחות, היות ובעקבות פניות רבות של משכירי נכסים, גרם לשינוי  החוק. אם בזמנו הליך של תביעת שוכר, הייתה עורכת כשנתיים, היום תביעה זו, עשויה  להיערך כ-60 יום בלבד, כך שמדובר בשינוי חיובי משמעותי.

דיון משפטי אחד והכרעה לגבי פינוי מושכר וקבלת הכספים המגיעים למשכיר

זו למעשה התוצאה של הליך מהיר שנועד לסייע עבור פינוי שוכר. למעשה תביעה של פינוי מושכר, ניתן יהיה להגיש, כאשר אין מדובר על דייר מוגן. 

יש להכיל בכתב התביעה את כל הטיעונים וכן, להוסיף תצהירים של עדי מפתח, אסמכתאות, חו"ד של מומחה או כל מסמך שקשור לנושא. על מנת לזכות בתביעה, יש להסתייע בעורך דין מקרקעין שמתמחה שנים בתחום זה של פינוי מושכר. חשוב לציין, כי בדיון עצמו, ההכרעה תתבצע, מה שעשוי לשמש לטובת המשכיר.

פתרון מהיר לפינוי שוכר לפי התיקון לחוק שבוצע בשנת 2008

כאמור, בשנת 2008 שולב תיקון בתקנות בעניין תביעה למטרת פינוי שוכר. תיקון זה, מופיע בפרק ט"ו לתקנות. לדוגמא, בסעיף 215ז(א) תובע רשאי להגיש תביעה לפינוי מושכר כאשר חוק הגנת הדייר אינו חל עליו. 

בסעיף זה בחלק ב, נאמר כי תביעה לפינוי מושכר לא תכיל סעדים נוספים בשל אותה עילה והתובע יהיה רשאי לתבוע סעדים נוספים בשל אותה עילה ובהליך נפרד, מבלי הצורך לקבל את רשותו של ביהמ"ש.

מה ניתן לתבוע בתביעת פינוי מושכר?

ניתן לצבוע את השוכר בפיצויים כספיים, אך יש לתבוע פיצויים אלה, בהליך נפרד כאשר השוכר גרם לנזקים כגון: אובדן דמי שכירות, פיצוי בגין איחור בפינוי, נזק פיזי לדירה שלא נגרם עקב בלאי סביר. 

יש לציין כי כל מקרה כזה, נבחן לגופו, אך בהחלט אפשר יהיה לתבוע את השוכר גם בגין תשלום הפיצויים בד בבד בתביעה לפינוי המושכר. כל עו"ד מקרקעין, ימליץ ללקוחותיו אשר פונים אליו לגבי פינוי המושכר ותביעת פיצויים, לא ליטול סיכונים מיותרים ולא חוקיים. הדרך המומלצת היא לפנות באמצעות עו"ד הבקיא בתביעות לפינוי מושכר.

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

עצות זהב למניעת סירוב פינוי מושכר

על מנת שלא תיקלעו לבעיות כגון פינוי מושכר, מומלץ ע"י עו"ד מקרקעין לבקש תעודת יושר מהמשכיר, ביטחונות ואת השיקים לשנה מראש. 

באמצעות דרישת הפרטים הללו, תוכלו להיות שקטים  כי לא תהיינה בעיות בעתיד עם השוכר.

תביעה לפינוי שוכר דורשת ניסיון משפטי רב

כפי שאתם מבינים ממאמר זה, הסוגיה של פינוי שוכר מורכבת ולכן נדרש ניסיון רב של עורך דין מקרקעין. יש לפנות אל עו"ד מומלץ שיטפל במהירות בתביעה, משום שמדובר על השתלטות של שוכר על הנכס של המשכיר. 

שוכר זכאי להגיב לתביעה תוך 30 ימים. כיום, החוק פועל לטובת בעל הנכס, היות והרבה שוכרים ניצלו לרעה את החוק שהונהג עד לתיקון שנעשה בשנת 2008.

לעיתים, די יהיה במכתב התראה מעו"ד בכדי לפנות שוכר מדירתכם, אך במקרים שהשוכר ממשיך לסרב לתשלום ולפינוי המושכר, ניתן יהיה להגיש תביעה בגין פינוי המושכר ולתבוע אף פיצויים על הנזק שנגרם למשכיר.

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: