ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

סיור בדירת קבלן בזמן בנייה – למה חשוב לשים לב?

תוכן עניינים

סיור בדירת קבלן בזמן בנייה - למה חשוב לשים לב?

לעתים, אתם מתכננים לרכוש דירה חדשה שהיא "חצי על הנייר". כלומר, היא טרם מוכנה לכניסתכם, אבל היא כן בשלבי בניה מתקדמים. כדאי היה, רגע לפני החתימה המשמעותית, לקבוע ביקור באתר הבניה  בדירה המיועדת ולוודא שאכן היא מתאימה לכם ולצרכים שלכם בכמה שיותר מובנים. סיור בדירת הקבלן החדשה תוך כדי בנייתה, מהווה הזדמנות מוקדמת וחשובה להתבונן ולבדוק, לפחות חלק מהפרטים וההחלטות הקשורות בה. 

חשוב שתדעו כי אינכם יכולים סתם כך להפציע בדירה בהליכי בנייה ולהכריז על נוכחותכם, ללא תיאום מראש. חובה לתאם ביקור שכזה עם הקבלן או אנשי המכירות. ישנם מועדים וזמנים בהם הקבלנים אינם מאפשרים ביקורים שכאלה, לטובת בטיחותם של הרוכשים.

במאמר, ננסה להפנות את תשומת לבכם למספר דברים חשובים, שכדאי לשים אליהם לב, במהלך סיור בדירה בעת בניה.

פריסת / תכנון הדירה

נכון, בזמן ביקורכם אצל אנשי המכירות, הם הציגו לפניכם את הדגמים שעוד נותרו, הקומות, פריסת הדירה והנספחים (ריצוף, כלים סניטאריים, גימורים, מטבח וכו), אבל אנחנו יודעים שאין כמו מראה עיניים. לפריסת הדירה משמעויות רבות בכל הקשור לנוחות השהות בה.

אור, אוויר, מקורות האוורור בחדרים הרטובים למשל, מרווחים ומעברים בין האזורים השונים, ארגון החללים…לדוגמא, האם מי מכם עלול להזדקק בזמן מן הזמנים לכיסא גלגלים, או כבר משתמש בו או בהליכון? ישנה משמעות רבה לגודל הפתחים, נגישות החדרים והתנועה החלקה ביניהם, גובה הכלים הסניטריים ועוד…האם כל אלה עונים על הצרכים שלכם?

יעילות

שימו לב למערכות החשמל והאינסטלציה. האם ישנם די שקעי חשמל ומתגים, האם הם מותקנים בגבהים הנוחים לכם? האם אתם זקוקים למתגים מתחלפים? מיקום גופי התאורה, האם הם יספקו לכם את מידת התאורה המתאימה לכם? ניתוב האינסטלציה ומקומות הניקוז השונים בחדרי האמבטיה, מיקום פתח הביוב במטבח שיהיה נגיש אך מוסתר, הכנות למיזוג האוויר, הכנות למערכות בטיחות אש כמו גלאי עשן ועוד.

איכות

נכון, אתם לא אנשי מקצוע, אבל אתם כן יודעים ויכולים להעריך את אופן התקנת הריצוף, האריחים והכלים הסניטריים. אתם כן יכולים לראות אם הקירות צבועים יפה וחלקים, אם המתקנים או הארונות שכבר הותקנו מפולסים או לא. כל אלה יכולים לשמש לכם כסמנים לטיב ואיכות הביצוע.

שטחי אחסון

אין כמו אחסון טוב, מרווח ונוח כדי להנעים את שהותנו במרחב המגורים. שטחי האחסון הם שאחראיים על כך שנוכל לחיות במרחב מאורגן, נקי ומסודר (אף אחד לא יפתח לכם את הארונות לבדוק אם גם הם מסודרים). גודל ומיקום שטחי האחסון, הפונקציונליות והנגישות שלהם הם בעלי ערך ויבטיחו לכם רווחה לטווח זמן ארוך.

אם כבר מותקנים ארונות כאלה, למשל בחדר האמבטיה או המטבח, פתחו דלתות ומגרות, ראו שהם נפתחים בצורה חלקה ונוחה. שימו לב, למקרה וטרם הותקן משטח עבודה במטבח, שלאחר התקנתו יש צורך לשוב ולכוון צירים. האם הוקצו בחדרים מקומות נוחים לארונות בגדים? נישות מיוחדות למדפים או ארונות? האם יש חדר ארונות בדירה והוא מספיק מרווח והפתח אליו נוח?

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

לסיכום

ברור שבמאמר זה לא הצלחנו לרכז את כל הפרטים כולם, אך כל פרט יתרום הן לאיכות החיים והשהות שלכם בדירה, והן לשימורה. שימת לב לאותם פרטים אותם כן בחרנו לציין, יאפשרו לכם ליצור עבורכם את המרחב הדירתי הנוח והמתאים ביותר לצרכים שלכם.

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: