ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

מה זה פרוטוקול מסירה?

תוכן עניינים

מה זה פרוטוקול מסירה?

אין לנו ספק, רכישת דירה היא העסקה המשמעותית והכבדה ביותר כלכלית ורגשית שעומדת לפני כל רוכש. חיפשתם ותרתם, בחרתם ושלמתם ממיטב כספכם על דירת חלומותיכם והגיע זמן המסירה.

מסירת דירה חדשה יכולה להיות חוויה מרגשת אך גם מורטת עצבים. להקפדה על פרוטוקול המסירה ישנה חשיבות מכרעת לטובת מעבר חלק והימנעות ממחלוקות עתידיות אפשריות.

פרוטוקול המסירה

פרוטוקול המסירה הינו מסמך חיוני המתאר את מצב הדירה בזמן מסירתה מידי הקבלן לרוכש

עם קבלת ההודעה המרגשת שדירתכם מוכנה למסירה, תקבלו לידיכם מסמך, שעל פי רוב נערך על ידי הקבלן. מסמך זה משמש כנקודת התייחסות הן לקבלן והן לרוכש להערכת נזקים, או אי התאמות, כאשר לא אחת קבלת המפתח תהיה מותנית בחתימה עליו.

במסמך מפורטים יהיו פרטי הדירה ובהם, מועד המסירה (בזמן, מוקדם או באיחור), מצב הבניה, האביזרים שהותקנו בה, כן או לא בהתאם לחוזה ונספחיו, ועוד.

חיוני שתבצעו בדיקה יסודית ומעמיקה בדירה, ותציינו בפרוטוקול כל ליקוי שמצאתם, כל אי התאמה לתוכנית המקורית – שלא הוסכם עליה מראש, או כל הערה אחרת. ישנה חשיבות עליונה לתיעוד על גבי הפרוטוקול.

ישנם שני סוגי פרוטוקול:-

פרוטוקול מסירה ראשוני

זוהי ההזדמנות הכמעט אחרונה לבחון את הדירה ולדווח לקבלן על כל הליקויים שמצאתם בנכס כך שיוכל לטפל בהם ולתקנם עד למועד המסירה הסופי.

אם עולה, בשלב זה או אחר, חשש בלבכם שישנם ליקויי בניה, אתם זכאים להביא איש מקצוע מטעמכם, לבחינת הדירה במועד פרוטוקול המסירה הראשוני

פרוטוקול מסירת חזקה

שלב סיום הליכי העסקה כשהקבלן מוסר לידי הרוכש את הנכס, המוכר מסיים לשלם את ייתרת תמורתו וכל המסמכים הנדרשים להעברת הנכס בטאבו עוברים מהמוכר לרוכש, כדין.

שלב זה מתבצע בדרך כלל כמה שבועות לאחר פרוטוקול המסירה הראשוני וזה המעמד בו מקבל הרוכש לידיו את מפתחות הנכס.

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

אודות משרד עו"ד ישראל אליאב

ברוכים הבאים למשרד עורכי דין ישראל אליאב.

המשרד מספק ללקוחותיו מעטפת משפטית מלאה בדיני המקרקעין למעלה מ-25 שנים.

מייסד המשרד, עורך הדין ישראל אליאב, הינו עורך דין נדל"ן מנוסה, מגשר מוסמך ובעל רישיון נוטריון.

בכל שאלה והתייעצות, הינכם מוזמנים ליצור קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.
לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: