ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

מהי תקופת בדק ואחריות הקבלן לאחר המסירה?

תוכן עניינים

מהי תקופת בדק ואחריות הקבלן לאחר המסירה?

לאחר המסירה, נושא הקבלן באחריות לוודא שהדירה שנמסרה עומדת במפרטים ובדרישות עליהם הוסכם בחוזה המכירה, ולספקה במסגרת הזמן שנקבעה. 

תקופת בדק הבית והאחריות היא התקופה בה, בתוך מסגרת זמן קבועה מראש יכולים רוכשי הדירה, לאחר השתכנותם בה, לבחון את מצבה, לזהות כל ליקוי שמתגלה בה או כל אי התאמה בינה לבין ההסכם שנעשה במהלך הרכישה.

תקופת הבדק – מתחילה ברגע בו נמסרת הדירה (מסירת המפתחות) לרוכש

תקופת האחריות – מתחילה בתום תקופת הבדק והיא נמשכת לאורך שלוש שנים

תקופת הבדק, על פי סעיף 4 לחוק מכר הדירות תשל"ג 1973, מתחילה ברגע בו מועברת הדירה לרשות הקונה. כל פי החוק, היא משתנה על פי נושאים. אם בתוך תקופת הבדק התגלו ליקויים שמקורם אינו במחדלים של הרוכש/הדייר החדש, חייב הקבלן לתקן אותם

במקרה ומתגלים ליקויים, פגמים או אי התאמות במהלך תקופת הבדק והאחריות, אחריותו וחובתו של הקבלן לתקן אותן בצורה המהירה והטובה ביותר. בין על ידי החלפת מוצרים פגומים, תיקון פגמים, או כל דרך אחרת שתוסכם בין הקבלן לבין הרוכש המשתכן. אחריות זו מוטלת על הקבלן למשך תקופת האחריות המוסכמת, על מנת להבטיח את השקעתם של הרוכשים.

אל לכם להקל ראש בדבר

אמנם מדובר בנכס מקרקעין 'חדש מן הניילונים', אך בו-זמנית הוא יכול בהחלט לטמון בחובו אי אלו תקלות לא רצויות והפתעות לא נעימות.

אל לנו לנהוג בתקופה זו בשאננות, ומוטב לראות בה כפרק זמן חשוב ושלא יסולא מפז, פרק זמן שבו תוכלו לבוא בדרישות לגיטימיות אל מול הקבלן, ולממש את נכס המקרקעין אודותיו חלמתם ושעבורו חסכתם הון תועפות.

ניתן כמובן בכל עת לגשת לתביעה כנגד ליקויי בנייה נגד הקבלן, אך מדוע לנקוט בהליכים משפטיים, בעוד שניתן לממש זאת באופן גלוי ומובהק אל מול הקבלן.

סיכום

תקופת הבדיקה ואחריות הקבלן לאחר המסירה הם חלק בלתי נפרד מכל הליך רכישה של נכס למגורים. תקופת הבדיקה מאפשרת לקונים לבחון את הדירה, לזהות בה ליקויים ופגמים אם יש, כשבאחריות הקבלן למצוא פתרון מהיר על מנת לעמוד בתנאי חוזה המכירה וספיחיו.

בכל שאלה והתייעצות, אנו במשרד עורכי דין ישראל אליאב מספקים מעטפת משפטית מלאה. המשרד מתמחה בדיני המקרקעין על סוגיו, ומלווה עסקאות והליכים במקרקעין מורכבים ופשוטים כאחד.

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: