ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

מדוע חשוב שעורך דין מטעם הרוכשים יבדוק את ההסכם מול הקבלן?

תוכן עניינים

מדוע חשוב שעורך דין מטעם הרוכשים יבדוק את ההסכם מול הקבלן?

אחוזי התרגשות ושמחה, מהולים בחששות וחרדות הגענו לסיום הליך רכישת דירת החלומות. בתוך בליל הרגשות הללו חיוני להיות שקול ולהכיר כל פסקה ופסיק, בהסכם הרכישה עליו נחתום. 

מערכת היחסים בין רוכשים לקבלנים מעוגנת בהסכמים מורכבים שמטרתם הגנה על האינטרסים של שני הצדדים. מדובר בהסכמים ארוכים, עמוסים בניסוחים משפטיים מפולפלים ומפותלים, שלכל מי שאינו מצוי היטב בז'רגון עלולים להיות, לפחות בחלקם, לא ברורים עד תום. מדובר במבוך משפטי בעל תנאים ותתי תנאים, אותיות קטנות וקווים עליהם תתנוסס חתימתכם המחייבת בסופו של יום. חשוב להבין במלואו, את תנאיו והשגותיו, לפני החתימה שמעל לקו. 

לשם בחינת הסכם רכישת הדירה חיונית נוכחות עורך הדין שמטעם הרוכשים. ויודגש שאל לנו להסתמך על שירותיו של עורך הדין מטעם הקבלן הפועל למען האינטרסים של הקבלן.

מהו חוזה רכישה?

חוזה רכישה הוא הסכם משפטי מחייב בין שני צדדים – הקונה והמוכר. בבסיסו, מפרט חוזה הרכישה את התנאים וההגבלות הנוגעים למכירת הסחורה או כמו במקרה שלנו – הנכס, וממפה את הזכויות, החובות וההנחיות הנוגעות לשני הצדדים הקשורים בעסקת הרכישה. בין התנאים המופיעים בחוזה ניתן למצוא: תיאור מפורט של הנכס הנמכר, המחיר המוסכם, אופן התשלום ולוח הזמנים, מועד מסירת הנכס, דרכי פעולה ותגובה במקרה של הפרת תנאי אחד או יותר מצד אחד מהצדדים ועוד.

תפקידו של החוזה להבטיח את ביטחונם של שני הצדדים בכל הנוגע לקיומה של העסקה, וביטול או לפחות צמצום הסיכויים לאי הבנות, שעלולות להוביל למחלוקות משפטיות בהמשך. מרגע בו נחתם החוזה, הופכת העסקה מדיון כללי לעסקה מחייבת.

תפקיד עורך הדין בהסכמי קונה-מוכר

עורך דין, הפועל מטעם הרוכשים, יקפיד לשמור על האינטרס של לקוחו (הרוכש) בכל היבט של החוזה וסעיפיו השונים. יפרש ויפשט אותו, על מנת לאפשר לקונים לקבל החלטות מושכלות המותאמות ליכולות ולאינטרסים שלהם. 

"השטן נמצא בפרטים הקטנים" איננה סתם אמירה. בתוך מבוכי ההסכם יכולים להימצא שלל סעיפים שעלולים להוות מלכודות של פתאים, ללקוחות שאינם מצויים ברזי השפה המשפטית הפתלתלה. עורך הדין מטעם הרוכש, ידע לזהות מלכודות משפטיות פוטנציאליות או תנאים שליליים שמי שאין זה מקצועו, עלול להחמיץ. עורך הדין מאפשר לרוכשים להבין את ההשלכות של כל אחד מתנאיו וסעיפיו של החוזה.

הפחתת סיכונים

עורך הדין יכול לערער או לשנות סעיף בחוזה הקובע את הסיבות לקנסות וגובהן, שיושתו על לקוחותיו מסיבות שונות, או לחילופין להוסיף סעיפים המחזקים את מחויבותו של המוכר.

עורך הדין יוודא שבחוזה משולבות הגנות מקסימליות לטובת הקונה. למשל: פירוט תקני איכות לחומרים ועבודה, קביעת לוחות זמנים, מתן סעיפי שיפוי (פיצוי כספי) וציון תנאי אחריות.

הסכם שנבדק ומתוקן כהלכה יכול להגן על הרוכשים מפני מחדלים קבלנים, עיכובים ועבודות לא תקינות. זיהוי סיכונים מראש מאפשר לרוכשים לנהל ומתן על תנאים טובים יותר, לתקן ולשפר את החוזה עוד בטרם נחתם ולצמצם למינימום את הסיכויים למחלוקות משפטיות עתידיות.

חוקים ותקנות

חוזי הרכישה חייבים להיות מותאמים לחוקי הבנייה המקומיים, תקני בטיחות, תקנות סביבתיות וחוקי עבודה.

על מנת למנוע הפרות אפשריות, שעלולות להביא לעתים עד כדי עצירת הפרויקט או עיכוב בהשלמתו, יעיין ויחקור עורך הדין בחוזה ויוודא שהחוזה עומד בתנאים, החוקים וההוראות.

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

התייעצו עם משרדנו

תפקידו של עורך דין מטעם הרוכשים, בבדיקת הסכם הרכישה חיוני לשמירה על בטחון הרוכשים מראשיתו ועד קבלת המוצר המוגמר. החל בפירוש סעיפים מסובכים והדגשת סיכונים פוטנציאליים, וכלה בהבטחת הציות לחוק. 

משרדנו מתמחה בדיני המקרקעין, ומלווה את לקוחותיו תוך הקניית מעטפת משפטית מלאה. לפרטים נוספים והתייעצות עם עורך דין נדל"ן, ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: