ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

מהו קבלן מפתח?

תוכן עניינים

למעשה קבלן זה, מבצע הכול. קראתם נכון. קבלן מפתח דואג להשיג את אנשי המקצוע בענפי הבנייה השונים, כך שניתן יהיה לבנות באופן נכון ומסונכרן את המבנה במיועד.

הקבלן יחליט יחד אתכם, כיצד לתכנן את בניית הבית, באילו חומרי בניה יש להשתמש. למעשה האחריות של בניית הבית, מוטלת על קבלן המפתח. הוא זה שאחראי על בניית ביתכם, מ-א'-ת'.

מציאת קבלן מפתח

כאשר אתם בוחרים בקבלן מפתח חשוב לעשות זאת באופן מושכל ונכון. בתחום הנדל"ן ישנו חבל דק בין להיות שקטים ונינוחים לבין להיות טרודים לכל אורך תהליך עבודות הבנייה (ולמרבה הצער גם אחרי). 

למעשה קבלן המפתח, הוא זה ש'מנצח על התזמורת'. יש לשים לב בבחירה הנכונה של קבלן, כך שזה עוסק בתחום זה כבר שנים רבות ושיש עליו המון המלצות ממכרים, בני משפחה או חברים. כמובן במידת האפשר. 

פרויקט הבניה ע"י קבלן מפתח

בבואנו לבנות את ביתנו באופן פרטי, הרי שישנם מי שיבקשו לחסוך מעט את ההוצאה הדרושה אל מול קבלן מפתח. למשל ישנם אנשי מקצוע שיש למצוא לבד.

הסוגיה המאתגרת בנושא זה מתחילה כאשר הבחירה באנשי המקצוע השונים מפגישה אותנו עם נותני שירות שאינם מקצועיים או שמפריזים במחירם, או  שמתעכבים בבניה עצמה, וכיוצא בכך. 

זוהי סיבה מהותית נוספת מדוע רבים מעדיפים להידרש לפרויקט הבנייה תוך שהם מצוותים לצדם קבלן מפתח. הוא הגורם האחראי על כך שהפרויקט יוגש בזמן.

קבלן מורשה בלבד

ישנם כמה קריטריונים חשובים לבחירת קבלני מפתח. 

ראשית, יש לעבוד עם אנשי מקצוע מורשים, בלבד. כל קבלן חייב לעבור מבחנים מטעם משרד העבודה, זאת על מנת שיוכל לקבל את רישיונו ולהירשם בפנקס הקבלנים. 

עבודה עם קבלן מורשה לא רק שהרבה יותר בטוחה מבחינת התמורה, כי בטוחה יותר מבחינת העמידה בסטנדרטים הנוקשים ביותר. אם מבחינת הביטוח על אתר הבניה, העובדים ואיכות הבניה; אל תתפשרו. 

שימו לב לחתימה על חוזה עבודה מסודר. בתחום זה, אין להסתמך על פרשנות או שטחים אפורים.

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

קבלן מפתח או קבלני משנה?

ישנם שיקולים אותם מומלץ לקחת בחשבון מעבר להיבט הכספי.

ישנם הסבורים כי אם הם יעסיקו קבלני משנה וירכשו את חומרי הבניה בעצמם, הרי שיוזילו את עלויות הבניה והעלויות מסביב הכרוכות בפרויקט הנדל"ני. 

דעו כי קבלן מפתח אמון על ניהול ואיתור כל אנשי המקצוע. הוא הגורם אשר יפקח על עבודתם וירכוש חומרי בניה איכותייםף, הן מתוך היכרות עם השוק והן מתוך ידע מקצועי. 

ההעדפה לרוב תהא אל עבר קבלני מפתח, וזאת כדי להבטיח, ככל הניתן, תהליך בנייה חלק ונכון.

אודות המשרד

משרד עורכי דין ישראל אליאב מתמחה בדיני הנדל"ן, ומספק מעטפת משפטית מלאה ללקוחותיו.

מאמר זה הינו חלק מתוך עמוד מושגים בנדל"ן אותו יצרנו למען מידע הנגיש לכל מבקר ומבקרת באתר.

בכל שאלה והתייעצות עם עורך דין מקרקעין מטעם המשרד, באפשרותכם לכתוב לנו בוואטסאפ, להשאיר פניה לקבלת שיחה חוזרת או ליצור קשר טלפוני ישיר

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: