ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

מהו דיור מוגן?

תוכן עניינים

דיור מוגן הוא מסגרת מגורים פתוחה ובטוחה לבני הגיל השלישי.

האנשים בדיור המוגן נהנים מדירות וסביבה המותאמים לצרכיהם. 

מעבר לדמי אחזקה חודשיים, שאמורים לכסות את עלויות כל ההטבות שפורטו, הרי שלכל אחת מרשתות בתי הדיור המוגן ישנם מסלולים שונים לרכישת זכות הדיור.

ישנם כמה סוגים של דיור מוגן 

דיור מוגן לעצמאיים

בדיור המוגן לעצמאיים, נהנים בני הגיל השלישי מניהול אורח חיים עצמאי על פי דרכם משכבר. בה בעת יש סביבם מערכת תומכת ומרשימה של מתקנים ושירותים שונים  כמו חדר אוכל משותף, מכבסה ניקיון ועוד, כל אלה לצד חיי חברה ותרבות ענפים, חוגים וטיולים. לעתים ניתן למצוא שם גם חדרי כושר ומתקני יוקרה נוספים. 

הדיירים חיים בדירות קטנות משל עצמם, יכולים לבחור דירה ליחיד או לזוג ועל פי רוב תהיינה הדירות מאובזרות, עד לפרט האחרון, בכל הדרוש לנוחותם, בטיחותם וצרכיהם.

דיור מוגן תומך

מדובר בעצם בהרחבה של הדיור המוגן לעצמאיים. אנשים בגיל הזהב שיש להם מוגבלויות שונות ובזכות ההרחבה התומכת, שניתנת להם במקום, הם יכולים להגיע לתפקוד עצמאי כמעט לחלוטין
בחלק מבתי הדיור המוגן ישנן גם מחלקות אשפוז שונות המאפשרות קבלת טיפול תומך והשגחה רפואית צמודה למקרה של ירידה זמנית בתפקוד.

דיור מוגן סיעודי

גם הדיור הסעודי, כמו המוגן התומך - יכול להיות לעתים חלק מדיור מוגן לעצמאיים. 
במקרה זה מדובר במחלקה סיעודית שמתנהלת בצמוד לדיור המוגן, אך באגף נפרד.
למחלקה הזו מגיעים אותם שזקוקים להשגחה צמודה מסביב לשעון

דיור מוגן ציבורי

לדיור המוגן הציבורי זכאים אנשים שהגיעו לגיל הפנסיה, אין בבעלותם דירה והם עצמאיים. על פי רוב יידרשו הדיירים להפקיד פיקדון כספי.

הדיור המוגן הציבורי הוא מסגרת פתוחה, שמנוהלת על ידי חברה ממשלתית, שבה מבוגרים עצמאיים אך חסרי דיור מנהלים אורח חיים עצמאי. הם יכולים להמשיך לנהל את חייהם היומיומיים על פי דרכם. אמנם הדיור המוגן הציבורי מספק פחות יוקרה ושטח הדירות בו על פי רוב, יהיה קטן אף יותר מדירות דיירי הדיור המוגן לעצמאיים, אך המקום כן מספק פעילויות פנאי ותרבות ויש שם עובדת סוציאלית ואחות כוננית.

מעוניינים בייעוץ משפטי בנושא מקרקעין? לייעוץ: 050-5273012 או השאירו פנייה:

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: