ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

יתרת סילוק משכנתא

תוכן עניינים

במאמר זה, אסביר מהו דו"ח זה ומתי יש להשתמש בו. 

מדובר על מסמך מפורט שמאפשר ללווה לקבל את המידע לצורך פירעון חלקי או פירעון מלא של יתרת המשכנתא.

בנק למשכנתאות, בהוראת בנק ישראל, חייב לספק לכל לווה את דוח יתרת המשכנתא בתוך 2  ימי עסקים.  ניתן לקבל אחת לשנה את הדו"ח ללא עלות, אך ישנם בנקים אשר ידרשו כמה עשרות שקלים על הנפקת הדו"ח ליתרת סילוק המשכנתא.

מה מכיל דו"ח ליתרת סילוק המשכנתא?

להלן הפרטים המלאים אותם מגולל הדו"ח:

  • סכום המשכנתא המקורית שנלקחה מהבנק
  • היתרה לסילוק של כל מרכיבי המשכנתא
  • סוג המשכנתא
  • מועד התשלום הראשון והאחרון
  • מועד מתן המשכנתא
  • לפי איזו שיטה נפרעת המשכנתא
  • הצמדה של המשכנתא (לפי איזו ריבית)
  • התמהילים השונים ועל פי הם יצוין מדד או שער הבסיס של המשכנתא
  • תשלום על עמלת פירעון מוקדם של המשכנתא ושיעורי ההפחתות לעמלה שתשולם ע"י הלווה

מהו מכתב כוונות לבנק למשכנתאות ומתי יש להגיש מכתב זה לבנק?

כאשר לווה מעוניין לשלם מוקדם יותר את יתרת המשכנתא שנותרה לו, הוא יצטרך לשלוח מכתב כוונות לבנק. 

כאשר המשכנתא תשולם ותיפרע, הבנק יסיר את המגבלות של מכירת הנכס וכן, יצהיר כי הוא יאפשר לבעל הנכס למכור את הנכס במידה ויהיה חפץ במכירתו.

המכתב מהווה למעשה מסמך משפטי שיתקבל לפי בקשתו של נוטל המשכנתא. כאשר הבנק יאשר את היתרה וכך ניתן יהיה להימנע מתשלום יתר לבנק למשכנתאות, לאחר תשלום יתרת סילוק משכנתא. 

למעשה מכתב הכוונות, מהווה מסמך בעל הכרעה גדולה ומשמעותית לשני הצדדים, וכאן הכוונה היא למוכר ולקונה, כך שניתן יהיה לנהל מו"מ מבלי שהבנק יהיה בעל זכויות בנכס. שימו לב: כי קיים תוקף למכתב הכוונות.

מכתב הכוונות מיועד למטרת זיהוי בעלי הנכס או הלווים, כאשר יצוין שמם של הלווים ומספרי ת.ז. כמו כן, במכתב הכוונות, יצוין הסכום שהלווים חייבים לבנק, סכום העמלה בגין פירעון מוקדם ועד. הבנק יתחייב להסיר את השעבודים על הנכס תוך 30 יום ואת אופן התשלום בגין יתרת סילוק משכנתא מהלווה.

הקשר בין דו"ח יתרת סילוק משכנתא ולמחזור המשכנתא

אנשים רבים, עקב המצב הכלכלי היום, הבינו כי מחזור משכנתא מהווה פתרון טוב עבורם, כך שיוכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא בתקופה שבה יוקר המחיה רק עולה באופן משמעותי. 

לווים משלמים את המשכנתא בבנק ממנו לוו את הסכום ומעבירים אותה לבנק משכנתאות אחר לצורך מחזור המשכנתא, כך שתקופת התשלומים תוארך וכן הסכום החודשי לתשלום המשכנתא למעשה יופחת. 

הבנק שבאמצעותו יתאפשר מחזור המשכנתא, ילווה את יתרת סילוק משכנתא לבנק שממנו נלקחה ההלוואה לראשונה ובכך, הלווה יוכל להמשיך את המשכנתא באמצעות תכנית מחזור המשכנתא בבנק האחר שאותו בחר למטרה זו.

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

אודות המשרד

משרד עורכי דין ישראל אליאב מתמחה בדיני המקרקעין, ומעניק ללקוחותיו מעטפת משפטית מלאה.

מאמר זה הינו חלק מפרויקט באתרי ובו אני מעלה מגוון מושגים בנדל"ן למען ידיעתם הכללית של כל מבקרי האתר ולקוחותיי. זהו גם הרכיב המאפיין את שירותי האישי עבור כל לקוח ולקוחה.

בכל שאלה והתייעצות עם עו"ד מקרקעין מטעם המשרד, באפשרותכם לכתוב לי בוואטסאפ, להשאיר פניה לקבלת שיחה חוזרת או ליצור קשר טלפוני ישיר

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: