ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

עורך דין מסחרי

תוכן עניינים

עו"ד מסחרי

את תחומי ההתמחות של עורכי הדין בישראל ניתן, באופן סכמטי, לחלק ל-3 קבוצות מרכזיות. הראשונה בהן כוללת את עורכי דין האזרחיים העוסקים במשפט האזרחי, אותו סוג המשפט שבא להסדיר ולעגן בחוק את ההתנהלויות היומיומיות שבין תאגידים ו/או פרטים לבין עצמם, בנושאים משפחתיים, חברתיים ופיננסיים, כדוגמת נזיקין, דיני משפחה וכן הלאה.

הסוג השני של עורכי הדין, הם עורכי דין הפליליים, העוסקים במקרים המוגדרים כ"פשע", ולרוב, ייצגו נאשמים בתיקים בהם הם מואשמים ע"י המדינה. הקבוצה השלישית מתייחסת אל עורכי הדין המסחריים, העוסקים בתחומים הקשורים, באופן זה או אחר, לעולם המסחר.

עורך דין מסחרי אינו מייצג אדם פרטי מסוים אלא ישויות משפטיות והתאגדויות כדוגמת חברות, עמותות או תאגידים (ראו גם מידע אודות עורך דין חברות)

תחומים

עורכי הדין המסחריים עוסקים במגוון נושאים רחב, החל בדיני חוזים ודיני חברות ותאגידים, דרך הסכמים מסוגים שונים, שותפויות ומיזוגים, וכלה בהשקעות, במכרזים ובהקמה ופירוק של חברות.

בין לבין, עורך דין מסחרי, הלכה למעשה, עומד לרשות ההתאגדות (כאמור – חברות, עמותות או תאגידים) כשהוא נכון לייעץ, ללוות ולייצג אותה בכל הצרכים המסחריים – המשפטיים שלה.

אמנם, במקרים יוצאי דופן, עורך דין המתמחה במשפט מסחרי עשוי לייצג אדם במידה והוא עומד למשפט, אולם, לרוב, במקרים הללו, ההתייחסות אליו בקונטקסט המשפטי לא תהיה כאל אדם פרטי, אלא כאל חלק או כאל מייצג של אותה הישות המשפטית שאליה הוא משויך (למשל, בתפקידו ניהולי הנושא באחריות).

עו"ד מסחרי ייצג את הישות המשפטית מול הרשויות השונות והסמכויות השונות, למשל, רשם החברות או רשם שותפויות, הוצל"פ, רשות המקרקעין, מס ההכנסה, רשויות המס השונות, רגולאטורים וכד', על פי צרכי החברה ולפי העניין הנדרש.

לעורך דין מסחרי ייפוי כוח מהגוף שאותו הוא מייצג משפטית, ובכך, למעשה, הוא מעמיד את עצמו לרשות החברה ולצרכיה השונים.

וכאן נדרש חידוד קטן

בוודאי כבר שמתם לב, כי עורך דין מסחרי אינו מתעסק, אך ורק, במשפט-נטו.

זאת, מאחר ומצופה ממנו לייצג את הארגון / החברה בכל הסיטואציות הרבות, השונות והמגוונות.

להבדיל, למשל, מעורכי הדין הפליליים, אשר מבלים את מרבית זמנם בהופעה בבית המשפט, מרבית עבודת עורך הדין המסחרי, מתמקדת בעבודה מול גורמים עסקיים, מחד, והרשויות השונות, מאידך. בשל כך, בצד יכולת הליטיגציה (שהיא חשובה עבור עורך דין מסחרי בדיוק כפי שהיא חשובה עבור כל עורך דין בתחום אחר), לעו"ד מסחרי חייבות להיות לא מעט תכונות נוספות, שתשרתנה את החברות שנהנות משירותיו.

לדוגמה, הוא נדרש ליכולת לנהל משא ומתן בשם לקוחותיו, להוביל תהליכים שונים (כדוגמת מיזוגים ורכישות) מהאספקט המשפטי, לפשט תהליכים מורכבים, למצוא עבור לקוחותיו את דרכי ההתמודדות היעילות והמתאימות ביותר מול דרישות החוק השונות וכן הלאה.

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

סיכום דבר

ניתן לומר כי עורך הדין המסחרי מייצג את האינטרסים של התאגיד או החברה השוכרים את שירותיו, הוא אינו מייצג אנשים או גורמים פרטיים אלא מערכות גדולות ומורכבות יותר.

בשל כך, הוא נדרש לפעול מול הגוף שאותו הוא מייצג באופן רציף ושוטף, כשבכל עת, הוא ממוקד מטרה ומחפש את הדרך החוקית היעילה ביותר לפעול לטובת לקוחותיו ואת הפתרונות המועילים ביותר עבורם, בהתאם לצרכיהם העסקיים והמסחריים המשתנים.

עורך דין מסחרי מקצועי ומנוסה עשוי להוות נכס של ממש לגוף עסקי, וכתוצאה מכך, ניתן לפגוש חברות וארגונים ותיקים, שמיום היווסדם ועד עכשיו, עשרות שנים מאוחר יותר, שומרים אמונים לאותו משרד עורכי דין שליווה אותם בעת הקמתם.

לייעוץ עם משרד עורכי דין ישראל אליאב, ניתן להשאיר פניה באתר או ליצור עמנו קשר טלפוני.

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: