ליצירת קשר ישיר

חייגו: 050-5273012

מהו הסכם שיתוף במקרקעין?

תוכן עניינים

מהו הסכם שיתוף במקרקעין

בין אם אתם בעלי קרקע או אולי יזמים בפוטנציה, הסכמי שיתוף קרקעות עשוי להיות עבורכם לפתרון לשם מקסום השימוש במשאבי הקרקע, מאחר והסכם שכזה מאפשר לשני הצדדים ליהנות מהפוטנציאל של הקרקע, ללא העברת בעלות או מתן שליטה מלאה על הקרקע ומשאביה.

מהו הסכם שיתוף קרקע?

הסכם שיתוף קרקע הוא הסדר חוזי בין בעל קרקע ליזם, לפיו שומר בעל הקרקע על הבעלות על הקרקע אך הוא מאפשר ליזם לנצל חלק ייעודי ממנה לצורכי פיתוח. 

לא אחת הסכם שיתוף הקרקע יתייחס להסדר שיתופי בין בעלי קרקע לחקלאים – לדוגמא, כשהמטרה היא לאפשר לחקלאים שחסרים להם עתודות קרקע, ואין ביכולתם לרכוש או לשכור אחת, יוכלו לנצל קרקע חקלאית שאינה בהכרח בשימוש.

איך מגיעים להסכמי שיתוף קרקע?

תוך התחשבות בגורמים שונים כגון מיקום, תקנות ייעוד וביקוש בשוק, מאתרים ומעריכים היזם ובעל הקרקע את אפשרויות פיתוחה. עם זיהוי הפוטנציאל העסקי, יבחרו יחד ויתחמו את חלק הקרקע שנועד לפיתוח, תוך חתימה על הסכם משפטי.

על היזם להציג תכנית פיתוח מקיפה המתארת את הפרויקט המוצע לפרטיו ובהם הערכות של ההשפעה על הסביבה, מסמכים ואגרות וכו.

לאחר הצגת תכניות מפורטות מנהלים בעל הקרקע והיזם משא ומתן על ההסכם הרשמי ותנאיו ובהם, השימוש בקרקע, משך ההסכם, הפיצויים והאחריות של שני הצדדים ועוד.

לאחר החתימה על ההסכם, ימשיך היזם במיזם פיתוח הקרקע בתוך השטח שנקבע בהסכם. תוך כדי כך ממשיך בעל הקרקע להחזיק בקרקע שמחוץ לאזור הפיתוח, אך עשוי גם, בהתאם להסכם ותנאיו, לשמור על חלק מזכויותיו ו/או לזכות בהטבות אלה ואחרות.

לייעוץ התקשרו 050-5273012 או השאירו פנייה באתר:

יתרונות הסכמי שיתוף קרקע

  1. שיקום קרקעות נטושות – באמצעות הסכמי שיתוף קרקעות, ניתן להשיב לתחיה אדמות נטושות להשתמש בהן לתרום לצמיחה הכלכלית ולביטחון התזונתי של האומה.
  2. תמיכה בחקלאים צעירים או מתחילים – הסכמי שיתוף קרקעות מספקים הזדמנויות לחקלאים בעלי משאבים מוגבלים לזכות בחלקת אדמה ולהתנסות בעבודות חקלאיות שונות מבלי להיות נזקקים להון אישי התחלתי משמעותי
  3. הסכמי שיתוף קרקעות עשויים לעודד חקלאים לאמץ וליישם חקלאות אורגנית, פרמקלצ'ר וטכניקות שונות לחיסכון במים.
  4. עיבוד קרקעות שאינן מנוצלות תורם להפחתת התלות ביבוא ולקידום עצמאות חקלאית.
  5. תומכים בפיתוח קהילות כפריות על ידי יצירת הזדמנויות עבודה, יצירת הכנסה וטיפוח אינטראקציות והחלפות מידע בין חקלאים ובעלי קרקעות.
  6. בעלות מפוצלת על קרקעות – בישראל קימות המון חלקות קטנות מפוצלות של קרקע חקלאית בהסכמי שיתוף בקרקע ניתן לאחד את אותן חלקות ומתאפשר תכנון חקלאי יעיל יותר.
  7. הסכמי שיתוף קרקע מאפשרים לבעלי קרקעות לנצל את הקרקע שלהם לפיתוח מבלי להשקיע או לנהל את הפרויקט בעצמם, תוך שמירה על בעלותם. בעלי הקרקע, נהנים מהצלחת הפרויקט מבלי לשאת בסיכונים כלכליים, מאחר ונטל מימון המיזם על היזמים.

התייעצו עם משרדנו

משרד עורכי דין ישראל אליאב מעניק מעטפת משפטית בדיני המקרקעין לרבות התוויית הסכמים וחוזים.

בכל שאלה והתייעצות בנושא שיתוף קרקע, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

ראו גם: תביעה לפירוק שיתוף במקרקעין

לוגו עורך דין ישראל אליאב

לקבלת שיחה חוזרת: